Nieren

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Nieren

Bericht door Cari »

Wat duren die paar dagen dan lang hè...
Maar het klinkt allemaal goed :grin: Ook als het een ontsteking is, is die niet ineens weg, ook dat duurt even. We blijven voorlopig helemaal optimistisch :grin: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Nieren

Bericht door rieneke »

petra, er is een nieuwer middel wat beter tegen de misselijkheid helpt dan primperid.
het heet cerenia.
Petra412
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 nov 2009 07:34

Re: Nieren

Bericht door Petra412 »

Ik ben opnieuw bij de dierenarts geweest. Ze heeft opnieuw een spoeling gekregen en een injectie tegen misselijkheid. Ik was ongeveer om zes uur thuis, maar ze heeft nog steeds niets gegeten. Maar ze is ook bijna niets afgevallen.

Wel goed nieuws: morgen de echo in een kliniek in Utrecht. Ik ben zo blij dat ik morgen al terecht kan. Ze is voor mij rond gaan bellen en dit was de uitkomst. Om 17.00 uur. Wel een rot tijd, maar wat maakt het uit.

Ik heb nu zwaardere pillen gekregen tegen misselijkheid. Die jij bedoelt, Rieneke.

Deze dierenarts vertelde dat het een bacterie zou kunnen zijn. Meestal krijg je dan koorts, maar een bacterie kan zich ook goed verstoppen, zodat je dit niet hebt. Er moet dan wel een reden zijn, waarom die bacterie van de blaas naar de nieren kan, zei ze.

Mensen, wat ben ik blij met deze praktijk. Ik heb nu al drie artsen gezien, maar allemaal toppers. En als je naar de prijs kijkt, voel ik mij toch ook een beetje opgelicht bij de andere dierenarts.

Waarschijnlijk weten we morgen wat er aan de hand is met onze Aster.
Ambertje73
Poema
Poema
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:06
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Nieren

Bericht door Ambertje73 »

Gelukkig dat je er morgen al met haar terecht kan! En hopelijk hebben ze daar iets positiefs te melden!

Ik vind er ook ongelooflijk veel verschil in dierenartsen én prijzen zitten.

Succes en sterkte morgen en hopelijk krijgen we hier goed bericht (van jou)!!!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nieren

Bericht door Adriana »

Petra412 schreef:Wel goed nieuws: morgen de echo in een kliniek in Utrecht. Ik ben zo blij dat ik morgen al terecht kan. Ze is voor mij rond gaan bellen en dit was de uitkomst. Om 17.00 uur. Wel een rot tijd, maar wat maakt het uit.
Wat fijn dat jullie in Utrecht eerder terecht kunnen en geweldig dat deze dierenartsen zich zo voor jullie inzetten. Wij duimen met al onze pootjes!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Petra412
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 nov 2009 07:34

Re: Nieren

Bericht door Petra412 »

Ik ben nu al zenuwachtig voor vanmiddag....
Ik ben best bang voor de uitslag. Je probeert steeds positief te blijven, maar ja, het kan ook anders uitpakken.
Wel blij dat er nu eindelijk duidelijkheid gaat komen.

Ze mag vanaf vanmorgen niet meer plassen en eten. Gisteravond wilde ze overigens nog niet eten. Ik heb samen met mijn man, op advies van de dierenarts, haar met een spuitje wat eten gegeven.

Spannend........

EDIT:
De afspraak is verschoven. We kunnen eerder. Om 15.30 uur.

Scheelt weer........

EDIT:
Mijn man heeft net een verhaal gelezen over een kat die last had van nierstenen. De kat was door de dierenarts veel te laat aangeboden, waardoor het arme beest al in shock was en uiteindelijk is overleden. Het is een heel relaas. Men is van alles uitgegaan, maar niet gedacht aan niersteentjes. Je herkent Aster in het verhaal. Goede vacht, geen bloedarmoe, geen kaliumgebrek, etc..

Ik krijg weer hoop!
Ik moest jullie dit nog even laten weten. Sorry hoor......
Laatst gewijzigd door Admin op 26 nov 2009 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Plaats niet 2 berichten achter elkaar maar WIJZIG je laatste bericht.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Nieren

Bericht door Cari »

:epray: :epray: :epray:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Petra412
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 nov 2009 07:34

Re: Nieren

Bericht door Petra412 »

We zijn net terug en gaan zo weer naar de dierenarts, dus ik heb niet zoveel tijd om te schrijven.
Maar er is absoluut nog hoop!!!!!!!!!!

Eén nier is helemaal verschrompeld. In de andere nier zit een niersteentje van 2,4 mm. Daardoor heeft ze een nierbekkenonsteking. Advies is om drie dagen te spoelen. Nog iets van overleggen met een internist voor medicatie tegen verkramping. Doorgaan met antibiotica. Hij heeft uit haar blaas urine afgenomen. Geef ik straks af aan de dierenarts.

Deze arts vertelde dat het nog helemaal goed kan komen. Eén nier weg is niet zo erg. Mocht het steentje niet weggespoeld kunnen worden, dan zou ze eventueel nog geopereerd kunnen worden. Is een moeilijk verhaal, maar er zijn kunstjes voor, vertelde hij.

Dit maar even in het kort........
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Nieren

Bericht door Cari »

:edance: :edance: :edance:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Nieren

Bericht door Camoth »

Dat is toch erg goed nieuws. Heel erg veel sterkte en hou je ons op de hoogte? :edance:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nieren

Bericht door Adriana »

Petra412 schreef: Maar er is absoluut nog hoop!!!!!!!!!!
Deze arts vertelde dat het nog helemaal goed kan komen. Eén nier weg is niet zo erg. Mocht het steentje niet weggespoeld kunnen worden, dan zou ze eventueel nog geopereerd kunnen worden. Is een moeilijk verhaal, maar er zijn kunstjes voor, vertelde hij.
Jeetje, 't is alles bij elkaar toch een wonderbaarlijk verhaal. En nu deze uitslag!
En pluim voor je nieuwe dierenartsen!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Nieren

Bericht door rieneke »

wat een heerlijk nieuws petra, de duimen draaien door hier! :smile:
Petra412
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 nov 2009 07:34

Re: Nieren

Bericht door Petra412 »

Zo leuk om te lezen hoe jullie met ons meeleven. Het is inderdaad een heel verhaal geworden. De dierenarts vertelde ons net dat ze weinig meemaakt dat mensen zo gemotiveerd zijn. Ik vind het niet meer dan logisch als je ziet hoe Aster is. Ik bedoel qua gedrag. Ze vertoont op dit moment absoluut geen ziek gedrag. Wel is het zo dat ze niet eet, maar wel drinkt. Vanavond heeft ze voor het eerst die nieuwe pil gekregen tegen de misselijkheid, dus even kijken wat dit oplevert.

De dierenarts nu, was niet zo hoopvol. Dus vandaag is weer zo'n emotionele achtbaan. We gaan in ieder geval vijf keer spoelen. Gisteren en vandaag is dus tweemaal en dan nog tot en met zondag. Maandag bloed afnemen. En dat gaat waarschijnlijk een beslissend moment opleveren. Als de waardes niet zijn gezakt, dan moet je beslissen of je wilt opereren. Volgens deze dierenarts zitten daar veel haken en ogen aan. En wil je dit je dier aan doen?

Ik vind dit allemaal te snel gaan. Eerst de komende dagen maar eens aankijken. En een beetje op internet gaan lezen. Als iemand dit al eens heeft meegemaakt dan hoor ik het graag. Andere reacties zijn natuurlijk ook zeer welkom.
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Nieren

Bericht door Roos en Minousch »

Ik hoop dat je haar nog erg lang bij je zult houden, en dat ze gaat opknappen.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Nieren

Bericht door Cari »

Op internet rondkijken vind ik altijd heel zinvol. Daar kan je echt heel veel informatie opdoen, ook van ervaringsdeskundigen.
Of je uiteindelijk tot een operatie besluit, hangt altijd van meerdere factoren af.
Er is altijd de geldkwestie: heb je het ervoor over of kan je het je wel veroorloven...
De leeftijd: hoeveel jaren heeft de kat nog vermoedelijk voor de boeg als de operatie succesvol is. En hoe is haar fysieke toestand verder- is ze al niet te oud of heeft ze misschien ook andere medische problemen.... (hoe oud is Aster?)
Hoe behandelbaar is de kat: laat ze zich zonder morren behandelen of is elke dag van nazorg er eentje vol stress en grote angsten...
Hoe groot is de kans op slagen überhaupt.....
Betekent een geslaagde operatie volledig herstel of slechts een vermindering van klachten, of is het slechts uitstel van executie...

Als het een zware operatie is, zou ik altijd een second opinion vragen. Niet omdat je eigen da niet goed zou zijn, maar de ene da ziet dingen rooskleuriger in dan de ander. Probeer een expert op dat gebied te vinden.

Het is moeilijk Petra en die achtbaan sloopt je. Dan weer hoop, dan weer niet.....
Je hebt nog een paar dagen voor het maandag is. Ik wens je heel veel sterkte met al je afwegingen en de zorg voor Aster!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie