veel plassen en drinken

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
rietje123
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2020 10:48

veel plassen en drinken

Bericht door rietje123 »

Mijn poes (gecastreerde kater) van 15-16 jaar of ouder ? plast en drinkt veel meer dan normaal
ben al bij dierenarts geweest : bloedonderzoek, 2 maal urineonderzoek, hartslagmeting, echografie van de buik en niets abnormaals te vinden dat het vele plassen en drinken kan verklaren. Ik ben ten einde raad, hebben jullie advies of ervaring hiermee ? hij eet nog goed en braakt zelden, ook geen diarree. wat kan ik nog doen ???
Cerna

Re: veel plassen en drinken

Bericht door Cerna »

Wanneer een kat veel drinkt zal hij/zij ook veel plassen dus dat is niet het probleem. En wanneer er niets uit het bloedonderzoek blijkt (nieren, suiker) dan denk ik dat de oorzaak extern gezocht moet worden, namelijk in huis.
Hoeveel verdampingsbakjes heb je staan? Hoe is het met de luchtvochtigheid in huis?
rietje123
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2020 10:48

Re: veel plassen en drinken

Bericht door rietje123 »

2 verdampingsbakjes staan, en luchtvochtigheid ok, hij drinkt ook zo veel als hij buiten is
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: veel plassen en drinken

Bericht door Asse-Poes »

Is er iets aan de voeding veranderd?

En wat gaf de dierenarts als verklaring?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
rietje123
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2020 10:48

Re: veel plassen en drinken

Bericht door rietje123 »

nog altijd dezelfde voeding van vroeger - dierenarts kan niets vinden, bloedonderzoek gedaan, urineonderzoek, echo van de buik - niets speciaals te vinden dat het vele drinken en plassen kan verklaren - ze verwijzen me door naar een internist
Plaats reactie