Huidschilfers (roos of vachtmijt) bij de kat

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Thanks, blijkt dat hier in de buurt een winkel zit.
zoals ik het lees kan ik net zo goed een gezinsverpakking nemen ;-) want het is voor alles en iedereen goed. behalve dus voor vlooien en muggen.
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Erica
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 feb 2004 15:21

Bericht door Erica »

Hey dat is een goed idee! Dat ga ik proberen. Mijn katten eten alleen Royal Canin, kan het daar ook overheen?
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Re: Misselijk van vlooiendrops?

Bericht door Claire »

He Erica,
sinds een van mijn vroegere katten compleet gestoord werd van die druppels en echt een week lang uit zijn ogen heeft zitten kijken alsof die niet spoorde heb ik die troep niet meer gekocht. Kan prima zijn dat je kat er wel tegenkan maar het kan ook behoorlijk mis gaan. Ik zou inderdaad een ander middel gaan proberen.
Els
Erica schreef:Hoi allemaal,

Graag hoor ik of jullie een soortgelijk iets kennen. Mijn rode kater Romulus lijkt altijd wat ziek te zijn na een onvlooibehandeling. Toen hij klein was heb ik hem weleens een vlooiendband omgedaan, maar hij wilde toen niet eten en was lusteloos. Zodra de band afging was het weg.
Deze week heb ik alle katten Fronline pipetten in de nek gegeven. En weer wilde hij de volgende dag niet eten, hij heeft ook wat overgegeven, zo'n 24 uur later ging het weer.
Komt dit iemand ook bekend voor? En misschien weet iemand hoe dit kan? Het 'gif' zit immers niet in zijn lijfje maar erop toch?

Bedankt alvast.

Erica
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Erica schreef:Hey dat is een goed idee! Dat ga ik proberen. Mijn katten eten alleen Royal Canin, kan het daar ook overheen?
Het kan overal overheen, de meeste katten vinden het zo al onweerstaanbaar.
Hier was het alleen Missy die altijd erg dwars moet doen als er iets nieuws komt :roll:
Ik deed het altijd door het blikvoer, dat maskerde voor haar de smaak en na verloop van tijd heeft ze haar verzet wel opgegeven :twisted:
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hoe lang is edelgist normaal gesproken houdbaar? Ik was vandaag gaan kijken in de stad, en daar hadden ze het wel. Het was alleen houdbaar tot november 2007, en dat vond ik toch wel een beetje kort voor zo'n zak.
fvddungen
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jul 2007 21:40
Locatie: Hilversum

Bericht door fvddungen »

Ik heb zo'n grote bus Cat Sanal gekocht bij de Makro. Dat is toch praktisch hetzelfde? Bus van 1000 snoepjes kostte iets van 8 euro. Max 5 snoepjes per dag, dus kan er zo'n 200 dagen mee vooruit.

Deze dus:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Geen flauw idee of dat hetzelfde is ;-) Ik was eigenlijk op zoek naar de edelgist vlokken.
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Ik heb vandaag een bus edelgist gekocht en Pepsi en Ziggy vonden het heerlijk. Alleen even kijken hoe ik dat met onze brokjesetende Guusje gaat doen.
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

De edelgist die ik vandaag gekocht hebt komt van de reformwinkel. en is in principe bestem voor mensen. Pilletjes van Sanal zal ik niet zo snel innemen ;-)
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik betwijfel het zeer of die tabletjes hetzelfde zijn, er is edelgist toegevoegd dus niet puur.
Er staat trouwens op de bus dat het ook goed is voor honden en katten, voor glanzende vacht en tegen vlooien dus niet perse alleen voor mensen bestemd ;-)
Trouwens veel goedkoper als sanal, zo'n bus kost nog geen 3 euro en ik doe er maaaaaaaaaanden mee.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Klopt Sandra en ze vinden het heerlijk!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Dus jullie halen bussen edelgist? Ik zal alleen maar zakken liggen, en die waren dus maar tot november houdbaar...
fvddungen
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jul 2007 21:40
Locatie: Hilversum

Bericht door fvddungen »

Nou, ik zelf hou het toch liever op de produkten, die speciaal voor katten zijn gemaakt. Die paar euro meer voor iets waar je maanden mee doet maakt mij ook niets uit. In 1 dag eet ik zelf al meer.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

De bus die ik een maand geleden gehaald heb is tot volgend jaar april houdbaar dus ik denk dat je daar wel beter mee af ben Kim.

Mijn katten krijgen dit al een paar jaar en als het slecht voor ze was geweest had ik dat wel al gemerkt.
En het staat er niet voor niks op dat het ook voor honden en katten toepasbaar is, dus niet alleen specifiek voor menselijke consumptie.
Alles is al duur genoeg dus ik ga geen dief van mn eigen portemonnee zijn als dit goed werkt :eeh:
Maar hee ieder zn keus ;-)
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Sandy, ik was in de war met namen :icon_shifty:

De bussen zijn van Natufood. Mijn katten zijn er dol op. Ik doe gewoon een paar lepeltjes door de brokken (ik heb grote voerbakken)
Het staat jammer genoeg niet meer op de nieuwe bussen dat het goed is voor dieren en met name tegen vlooien, maar het is gewoon hetzelfde. ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten