Schimmel, eczeem en huidproblemen bij katten

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Het zijn (nog) geen puistjes maar meeeters wat zich uit in zwarte korstjes. Het schoonmaken is een hels karwei en de slimkees weet precies wanneer ze aan de beurt is.

Komt de hele dag op schoot maar zodra ik aan de gang wil gaan is ze in geen velden of wegen te bekennen :???:

Las net op internet iemand die het met betadineshampoo weghaalde maar dat lijkt me een nogal agressief goedje. Vaseline zou misschien wel werken alleen denk ik dat vaseline de porieen nog meer zal verstoppen. is nogal dik en vet...denk ik ??

Groetjes Renate
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Misschien mijn eigen gezichtslotion...bedenk ik me net ...?
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

vaseline zou ik zelf ook niet zo snel doen om dezelfde reden, maar gezichtslotion al helemaal niet!!! Over het algemeen zijn 'mensenproducten' geparfumeerd en dat kan allergische reacties opwekken... dus dat zou ik niet doen hoor!

Anders even je DA een belletje geven en zeggen dat het je niet lukt en wat je dan kunt gebruiken. Misschien moet je gewoon wat meer geduld hebben en duurt het even voor je resultaat ziet.
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Er is ook vloeibare betadine, die kun je dan beter gebruiken. Ontsmetten kan ook met een biotex-badje.

En inderdaad, zoals Sandra zegt: geen vaseline en zeker geen gezichtslotion gebruiken!
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Mijn dierenarts adviseerde ook gewone smoelendoekjes....zijn toch ook geparfumeerd?

Maar ga het maar niet proberen :oops:

Las ook clearasil op dit forum maar dat heb ik zelf vroeger wel eens gebruikt en werd daar niet vrolijk van :-x

Misschien is biotex een optie, kan er in ieder geval een pakje aan wagen. Moet zo troch boodschappen doen..
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

inderdaad biotex badje met een washandje oid over het kinnetje vegen werkt denk het best...

Ik weet niet wat een smoelendoekje is? Een soort cosmetische gezichtsreiniger ofzo? Vreemd dat de dierenarts dat voorschrijft... :???:
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Dat zijn van die natte doekjes om bij kindjes hun gezichtje (smoeltje) af te vegen. Zwitsal noemt ze smoeledoekjes...

Volgens DA kon ik daar prima haar kinnetje mee afdoen..
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Worden die meeëters dan niet op dezelfde manier als acné behandeld?

Voor Vanessa heb ik antibiotica meegekregen en het was na 3 dagen weg.
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Skatje,

Ik heb zo'n vermoeden dat ik ook AB zou moeten hebben. Ik zie vooralsnog geen heil in het zelf schoonhouden. De korstjes zijn zo moeilijk te verwijderen dat je bijna een borsteltje nodig gaat hebben..

Groetjes Renate
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Hier heeft de DA een spuitje AB gegeven en de volgende dag kon ik de korstjes er zo uitplukken. 2 pilletjes later waren ze allemaal weg.
Het is iets bacterieels dus lijkt me nu niet zo gek om daar even een kuurtje tegen aan te gooien?
Misschien kan je een second opinion vragen?
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Colloidaal zilverwater gebruikt en nu zieke poes ?? PANIEK

Bericht door Rebbe »

Ik ben vanochtend wezen werken en toen ik thuis kwam was mijn zilverwater binnengekomen wat ik had besteld.

Omdat mijn tatum zo'n last heeft van een krentenbaard wat niet overgaat heb ik gelijk haar bekje gedept met onverdund zilverwater. Nu ligt ze op bed en heb het idee dat ze zich verre van lekker voelt.

Maak me nu wel zorgen of dit komt door het zilverwater wat ik heb gebruikt ?? Graag jullie advies want ik maak me wel zorgen...

Groeten Renate
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Jeetje dat is schrikken...

Ik weet niet of je dat zilverwater zo onverdund kan gebruiken? En ik denk dat als je dat op haar bekje doet ze dat dus ook binnenkrijgt... Ik weet ook niet of dat gevaarlijk is... Het beste kun je even de DA bellen...

Edit:
Heb inmiddels even ge-googled. Zilverwater mag verdund en onverdund gebruikt worden en is bij inname ongevaarlijk... Toch een beetje raar dat ze nu zo vreemd doet... Alsnog mijn advies: bel de DA
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Inmiddels zijn we een paar uur verder en Tatum is weer de oude :smile:

Ben erg geschrokken en weet inmiddels dat een reactie inderdaad mogelijk is omdat het afweermechanisme gaat werken. Ik heb alleen niet doorgehad dat dit zo snel kon komen en was daardoor wel erg in paniek.

Misschien blijkt dit een goed bericht voor aanstaande gebruikers 8-)
zodat zij niet zo schrikken als ik. Ik houd jullie op de hoogte wat het voor de krentenbaard doet.

Groetjes Renate (en Sandra bedankt voor het snelle reageren en meekijken Super ;-) )
Gebruikersavatar
tijnus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 aug 2005 10:31

Bericht door tijnus »

Hè, wat onhandig toch allemaal. Ons poesje heeft sinds een tijd ook zwarte korstjes onder haar vacht / op haar huid. Ik vond het niet erg zorgwekkend, maar nu zit er een wondje onder haar bekkie. Eerst dacht ik dat dat van vechten kwam, maar nu ik de berichten hier lees vraag ik me af of de korstjes en het wondje iets met elkaar te maken hebben. Gisteren zag ik het voor het eerst. Er zat opgedroogd vuil in de vacht, dus blijkbaar was er eerder vocht uit het wondje gekomen. Vanmorgen was het wondje vochtig, dus heb ik het even drooggedept. Ik ben benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen en hoop niet dat het hetzelfde is als waar dit topic mee begon, dat straks haar hele koppie kaal wordt. Lastig ook om er achter te komen wat nu precies de oorzaak is, zelfs als je naar de dierenarts zou gaan. Voorlopig in elk geval maar even binnenhouden.
hilde
Lynx
Lynx
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 sep 2003 12:57

Bericht door hilde »

Thomas heeft nu al meer dan een week een vreemde plek op z'n kop. Het begon als een klein rood bultje en de dierenarts wist ook niet wat het was. Er zijn een paar haren op kweek gezet om te kijken of het schimmel is, maar binnen 2 dagen is de plek enorm gegroeid. Het zag er ook heel vies uit met schilfers.

Ik behandel Thomas en Femke nu allebei alvast tegen schimmel met Itrafurol (of zoiets) en ik heb ze eergisteren ook stronghold in hun nek gegeven voor het geval het mijt is. Elke dag ontsmet ik de plek 4x, wat hij wel redelijk goed toelaat trouwens.

De plek ziet er nu zo uit:
Afbeelding

Komt het iemand bekend voor en is er nog meer dat ik kan doen? Of ben ik ongeduldig...hij krabt er trouwens helemaal niet aan en schijnt er weinig last van te hebben gelukkig. Ook zie ik bij Femke en de konijnen niks vreemds dus het lijkt niet iets besmettelijks te zijn.

Alvast bedankt

Groetjes Hilde
Plaats reactie