Schimmel, eczeem en huidproblemen bij katten

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

Dit klinkt hetzelfde als wat mijn hondje heeft.Ben met haar ook bij de da geweest.Ik had plastic bakjes,heb ze vervangen voor rvs.Maar de da zei vandaag dat ze ook overgevoelig voor rvs kunnen zijn.Dus je het beste aardewerk bakjes kunt gebruiken.Misschien nog een tip voor je.

Sterkte
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Daar ben ik weer. Gisteren met Belle naar de DA geweest. Ze had het nog nooit eerder gezien. Net als ik met de vlooienkam er wat uitgekamd, natgemaakt om te kijken of het bloed is, kijken of Belle's huid kapot is, maar niks van dat. Ze stond zelf ook voor een raadsel. Of hij in een plantenbak had gezeten ofzo? Nou, dat kan niet volgens mij, want dan had het weg moeten zijn na het kammen en/of na het wassen. Ja, volgens haar ook. Maar goed, hij heeft er geen last van, dus blijven schoonmaken en kijken of 't vanzelf weggaat. De DA wist niets anders te verzinnen dan dat het smeer was. Heb nog geopperd of het jeugdpuistjes waren, maar daar werd om gelachen. We houden het voorlopig nog maar even in de gaten.....
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Het is nog niet over. De korreltjes komen gewoon weer terug. Ik begin nu wel te denken dat het van natvoer komt. Ik vind het alleen zo vreemd dat het echt zwart is. Belle schijnt er geen last van te hebben. Hij vindt het alleen niet leuk als ik het schoon wil maken, maar dan heeft 'ie pech.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Nou, je wil het niet geloven..... ik ontdekte vanavond ook een plekje bij Baja haar bekkie. Het zit precies aan de bovenkant van haar bovenlip en het zit vrij los, er komen zwarte korrels vanaf. Het lijkt een korst maar is behoorlijk zwart van kleur.
Deze week moeten de meiden geent worden en dan kan de dierenarts er meteen even kijken. Ik laat weten wat hij ervan gezegd heeft. Baja zit ook al een poos niet echt lekker in haar vacht, misschien heeft het èèn iets met het ander te maken.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Ddees70
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 jun 2004 11:35
Locatie: Hoorn

Bericht door Ddees70 »

twee van de drie katten die ik heb hebben dit ook gehad toen ze jong waren. De da zei dat het van het eten komt en het kan geen kwaad
Ik heb er toen een zalfje voor gekregen wat wel hielp het is nog wel eens terug gekomen maar ze hebben het nu niet meer
Ze hadden er toen ook geen pijn aan
Zalf:Dermalgin 10 ml
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Emma Boom schreef:Ik heb het hier ook bij een poesje. Het lijkt toch wel erg op schimmel hoor...
Zou het? Het is echt een heel zwart vlekje, het lijkt een korst... schimmel ziet er toch heel anders uit? Schimmel uit zich natuurlijk wel in verschillende vormen :ethink: .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Als je aan het korstje krabt, laat het los en daaronder zit kale huid. Ik ben er toch wel erg bang voor hoor... :???:
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Het zijn geen grote korsten bij Belle, alleen kleine kruimeltjes. En als je het weghaalt heb je geen kapotte huid ofzo. Hij schijnt er ook geen last van te hebben. Als jullie dierenarts een oplossing heeft dan hoor ik die ook graag!
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Bij Baja is het een klein plekje van ongeveer een halve cm. doorsnee. Vrijdag gaan we naar de dierenarts en laat ik meteen even iets weten.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Daantje, dat van Baja klinkt wel een beetje anders dan van Belle. Hij heeft echt kruimeltjes en nergens een grote plek. Hou het goed in de gaten!!!
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Even een update: De korreltjes zijn zo goed als weg. Zonder dat ik wat heb gedaan. Ik dacht bij mezelf: Blijf er eens een paar dagen af. Niet wassen, niet kammen, niet kijken. En verrek, hij heeft er bijna geen last meer van!
Anonymous

Spidy naar de DA geweest -> schimmel

Bericht door Anonymous »

Onze Spidy had (zie prikkie bij kaal snuitje) medicijnen voor een verdikking in haar darmen.

Hier is ze nu vanaf ,ze is 2 kilo aangekomen en op haar oude gewicht en de verdikking is weg
Ik kwam op controle en liet meteen haar snoetje zien.
De kaalheid zat nu ook bij haar ene oor aan de zelfde kant en andere kant een piep klein beetje
Had ik nog niet eens gezien.
Met een pipetje haalde hij het loszittende haar weg,hij zat niet eens meer vast en het koste geen moeite
Hij deed het in een kweekbakje ,dit wordt onderzocht.
Hij nam spidy even mee naar een donkere kamer om te kijken met een blauwe lamp of haar oortje doorschijnend was en dan was het een schimmelinfectie.
Hij kwam weer terug en ja dus het was een schimmelinfectie.
Nu moest ik thuis de dekentje wassen ,mandjes schoonmaken en de plekken waar ze zit steeds schoonmaken.
Dit doe ik met water en spirtus(ontsmet lekker)zo haal ik elke keer de haren weg,want we kunnen het overdragen op een ander dier op deze manier,goed onze handen wassen en weinig intiem contact,dus weinig kroelen en aaien.
2 maal daags een druppel op de plekjes doen en insmeren
Over een paar dgn weten we het, is het een enstige vorm van schimmelinfectie dan moeten allebei de poezen kaalgeschoren worden.
En dan ben je verder van huis,want ik zal ze apart moeten houden uit elkaars buurt.
Zielig hoor en ze zijn zo vreselijk mooi :evil:
Het kan zelfs heel erg besmettelijk voor de mens zijn,klaar ben je er mee,maar je kan er niets aan doen.
Ik kan het mee genomen hebben,omdat ik veel bij mensen werk met dieren,iemand kan op bezoek geweest zijn die een kat heeft,of Rene kan het meegenomen hebben.
Want vaak zit je op een bank,waar misschien haren opzitten of een kat gaat op je schoot zitten of een hond,of het kan van het dierenpension komen.
Daar waren ze met de vakantie.
Spidy's weerstand is natuurlijk met het krijgen van prednison wat minder,dus vandaar dat het otesloeg op haar huid
Maar goed we wachten af.
Ik hou jullie op de hoogte.

lieve groeten nelleke
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ja het scheelt inderdaad dat het haar wel weer groeit, het is natuurlijk op het moment niet leuk maar dat lost zich wel weer op. rot dat je ze dan ook apart moet houden, is dat omdat ze niet met elkaar overweg kunnen of om besmetting te voorkomen? Succes ermee in ieder geval.
groetjes Sharon
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Shaz schreef:Ja het scheelt inderdaad dat het haar wel weer groeit, het is natuurlijk op het moment niet leuk maar dat lost zich wel weer op. rot dat je ze dan ook apart moet houden, is dat omdat ze niet met elkaar overweg kunnen of om besmetting te voorkomen? Succes ermee in ieder geval.
Als het inderdaad een agr vorm van schimmelinfectie is dan moeten ze denk ik apart gehouden worden om besmetting te voorkomen.
Maar ja voordat je bericht krijgt gebeurt dit toch en dan zeggen ze dat ze nog niet apart gehouden moeten worden.
Zo is de kans van besmetting er toch ook?
Wel moeten we alles goed schoonhouden,van de haren overal.
Ik hoop van niet dat ze kaal hoeven geschoren te worden,maar eerst wachten we op hun telefoontje,als ze maar snel de uitslag hebben.
Nee hoor ze kunnen goed(zeer goed) met elkaar over weg,anders zou ik niet eens kunnen werken of gewoon weg gaan.
Die 2 zijn dikke vriendinnen.


lieve groeten nelleke
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Loontje@21 schreef:Bah Kattenbel, wat een verhaal joh :sad:

Ik hoop dat Spidy geen agressieve vorm van schimmel heeft.

Wel goed nieuws dat de verdikking in haar darmen weg is :wink:

Ja zeker goed nieuws nu de rest nog.
En zo zielig joh,ik mag ze niet aaien.
Spidy kwam er gewoon om vragen en wilde ook op schoot.
De DA zei dat ik weinig contact mocht hebben en niet op schoot.
Nou ze keek toch echt zielig ,ik heb maar wel haar op schoot genomen en geaaid,je zag gewoon dat ze zeggen wilde"En,wat denk je er van mij te aaien"?
Ze gaf koppies,nou dan kan ik het niet laten,wasde wel er na goed mijn handen toen ze er weer af was.

lieve groeten nelleke
Plaats reactie