Cat Oils

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Cerna

Re: Cat Oils

Bericht door Cerna »

Ja, die ken ik, maar bij ons liggen de brokjes op de meest onmogelijke plaatsen en wanneer ik daar zo'n grote bak neer moet zetten dan breek je je nek of kan een la niet meer open.
Maar wanneer het echt zou moeten, zoek ik natuurlijk een oplossing.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Cat Oils

Bericht door Anne »

Cerna schreef: 26 nov 2022 10:44 maar bij ons liggen de brokjes op de meest onmogelijke plaatsen en wanneer ik daar zo'n grote bak neer moet zetten dan breek je je nek of kan een la niet meer open.
Heel herkenbaar dit :lol:

Heel verstandig om te minderen met de zonnebloemolie als de ontlasting slapper wordt ;-)

Ik heb nooit geweten dat er ook zoiets als vachtmijt bestaat. Wel schurftmijt
Als je dan moet kiezen liever de vachtmijt :smile:
Maar hoe bestrijdt je zoiets als het middeltje vd dierenarts niet helpt?
En is dat ook besmettelijk voor de andere katten?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Cat Oils

Bericht door Cerna »

Anne schreef: 26 nov 2022 11:21 Maar hoe bestrijdt je zoiets als het middeltje vd dierenarts niet helpt? En is dat ook besmettelijk voor de andere katten?
Volgens google bestrijd je het met Stronghold en dat heeft ze gehad. Maar de dierenarts zei ook dat iedere kat wel iets last heeft van vachtmijten. Tjaa.......
En of het besmettelijk is? Geen idee, maar geen van de andere katten krabt zich abnormaal.

Yarah zit zich vooral op de rug te bijten, maar wanneer je dan tussen de haren gaat kijken of je haalt de vlooienkam er doorheen, zie je niets met het blote oog (ook geen wondjes van het bijten trouwens en ze bijt heel fanatiek).
Ben heel benieuwd wat er donderdag uit het onderzoek komt. Mocht er al iets uit komen.

En Yarah is nu niet meer krols.
Dat waren 4 ipv 14 dagen. Dankzij Jip?
Ik laat de afspraak op 9 december wel staan en ga het niet vervroegen. Eerst maar eens zien of er een oplossing komt voor het bijten/krabben want anders begint ze dadelijk ook nog aan de operatiewond. En wanneer je constant jeuk heb is zo'n pakje of een kraag ook niet fijn.
Misschien een kleine dosering Cortalone zodat ze in ieder geval geen jeuk heeft na de operatie?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Cat Oils

Bericht door Synemios »

Hormonen kunnen ook jeuk geven, ik doe maar een gok hoor, misschien zit ik er wel helemaal naast.
Maar met voedselallergie jeuk krabben ze meestal bij de kop, boven de ogen en oren.
Heeft ze helemaal geen krab/bijt wondjes?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Cerna

Re: Cat Oils

Bericht door Cerna »

Synemios schreef: 26 nov 2022 12:29 Heeft ze helemaal geen krab/bijt wondjes?
Nee, nergens niet. Alsof ze niet de huid, maar alleen de haren raakt (maar dat kan toch niet?)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Cat Oils

Bericht door Synemios »

Nou misschien kan ze dat mijn meiden dan leren ;-)

Blijkbaar kan het wel want je ziet het haar doen, wel fijn dat het niet open ligt maar dat ze zo bijt, is niet goed nee.
Ik zou inderdaad donderdag afwachten, ik ben ook wel benieuwd.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Cat Oils

Bericht door Asse-Poes »

'T is net een spannende detective wat zich afspeelt in huize Cerna :-)
Wie heeft wat gedaan. :?:
Ik durf geen eens een gokje te wagen...
Over 5 dagen komt de ontknoping :-P

Ondertussen speurt Annet de vloer en alle katten af op zoek naar lopende roosjes en een kudde mijten.

Nu even serieus:
Dat spul van Puur is dus vies.
Hoe zit het dan met De Groene Os en Phytonics ? Bellow doet namelijk moeilijk met zijn lysine.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Cat Oils

Bericht door crazycatladyP »

Weer iets geleerd hier: vachtmijt.
Bij mensen wordt roos veroorzaakt door een schimmel dacht ik, vandaar ook de speciale shampoos met anti-schimmel-middeltjes.

@Asse-Poes: de lysine van Phytonics wordt hier ook geweigerd en de puur probiotica ook, maar de puur digest dan weer niet...
Ik zag dat organimal lysine snoepjes heeft, maar heb ze niet getest.

Organimal heeft trouwens ook producten voor vachtmijt (maar of ze werken weet ik niet).
https://www.organimal.nl/katten/organim ... spray-kat/
https://www.organimal.nl/katten/organim ... is-katten/

Ik hoop dat het in ieder geval geen allergie is, want dat is inderdaad erg lastig met veel katten in huis.
Gelukkig dat ze geen wondjes heeft!
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Cat Oils

Bericht door Anne »

Ik vermoed dat het de vachtmijt is wat zich afspeelt in huize Cerna :lol:
Met allergie voel je wel korstjes of wondjes
Wel sneu voor de kleine Yarrah
Ik hoop tegen de tijd dat ze geholpen gaat worden dit verleden tijd is🙏
Donna wordt 17 december geholpen, ik word daar nu al nerveus van :???:
Laat staan dat ze dan ook nog eens vachtmijt zou hebben!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Cat Oils

Bericht door Asse-Poes »

Zeker sneu voor de kleine tijgerin. En wij maar grappen maken over die enge 8 potige beestjes 😞

@CclP: ik kan die lysine snoepjes op de site van Organimal niet vinden. De zoekbalk werkt niet bij mij.
Heb je misschien een link?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Cerna

Re: Cat Oils

Bericht door Cerna »

crazycatladyP schreef: 26 nov 2022 13:33 Organimal heeft trouwens ook producten voor vachtmijt (maar of ze werken weet ik niet). https://www.organimal.nl/katten/organim ... spray-kat/
https://www.organimal.nl/katten/organim ... is-katten/
Ook dat neem ik mee, al lijkt het me lastig aanbrengen bij zo'n beweeglijk kitten als Yarah :smile: . Bedankt!
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Cat Oils

Bericht door crazycatladyP »

Cerna schreef: 27 nov 2022 08:40 Ook dat neem ik mee, al lijkt het me lastig aanbrengen bij zo'n beweeglijk kitten als Yarah :smile: . Bedankt!
Haha, dat kan ik me voorstellen, zou bij die 2 ukken van mij ook lastig worden ;-)

@Asse-Poes, ik kan ze inderdaad ook niet meer vinden, wel deze:
https://www.medpets.nl/optixcare-l-lysine/

Misschien heb ik ze door elkaar gehaald... :edoh:
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Cat Oils

Bericht door Asse-Poes »

Thnx CclP.
Oeh das een stuk prijziger dan de lysine poeder.
2 kauwtabletten per dag per poes, das 1 potje voor 15 dagen... 😞
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Cat Oils

Bericht door Synemios »

Ik gebruik dermacool tegen de jeuk bij Lizzy, maar dat is niet tegen vachtmijt.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Cerna

Re: Cat Oils

Bericht door Cerna »

Net terug van de dierenarts en ik weet eigenlijk nog niets.
Het is in ieder geval geen huidprobleem want de huid en voetzooltjes zagen er keurig uit. Over blijft dan een voedsel-,huisstofmijt-, of pollenallergie of stress.

Ik heb met haar afgesproken dat ik eerst eens ga uitproberen of het lukt om apart te voeren. Dat betekent geen brokjes meer 24 uur laten liggen, maar op gezette tijden geven. Volgens de DA duurt het ongeveer een week en dan is een kat er aan gewend. Merk ik echter dat dit teveel stress oplevert dan moet ik een andere manier bedenken.
Ik kan dan ook overgaan op cortico-injecties en dat vind ik voor een paar keer niet erg, maar om haar nu de rest van haar leven op cortalone te zetten met alle risico's, lijkt me een erg slecht idee.

Verder bestelt ze kalmeringsdruppeltjes (weet de naam niet) om te kijken of het toch stress is.
En ze adviseerde om na de sterilisatie voor de zekerheid een pakje aan te doen zodat Yarah niet aan de operatiewond gaat bijten. Ik vind dit helemaal niets, maar vrees dat ik geen keus heb. Had ik haar nu toch maar bij de fokker laten steriliseren.
Plaats reactie