Cat Oils

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Cerna

Re: Cat Oils

Bericht door Cerna »

Bedankt voor de adviezen, maar ik ga het zo doen:
- afwachten totdat de cortalone uitgewerkt is (over een week of 4)
- Resilium geven zodra ze weer begint te krabben
- helpt de Resilium niet of onvoldoende dan begin ik met Anallergenic en gaat Yarah 5x per dag apart (2x kort wanneer de andere katten natvoer krijgen en 3x een uurtje zodat iedereen voldoende tijd heeft om brokjes te eten). Dan krijgen de andere katten hun eigen brokjes. Staat de deur open dan leg ik op verschillende plaatsen Anallergenic neer voor de hongerlijers. Idem 's nachts.
Wanneer Yarah een uur apart zit gaan ik of mijn man met haar spelen tenzij ze gaat slapen.

Deze manier geeft de minste stress voor iedereen.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Cat Oils

Bericht door Asse-Poes »

Dat klinkt als een plan 😀
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Cat Oils

Bericht door Synemios »

Even ter gerust stelling, De heftigheid waarop Luna reageert zijn wel uitzonderingen.

Je hebt in ieder geval een plan van aanpak.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Cat Oils

Bericht door Anne »

Fijn dat er een plan van aanpak is, dat geeft ook weer rust :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Cat Oils

Bericht door Cerna »

Nu maar hopen dat de katten mee willen werken want zij weten nog niets van een plan :smile:
Cerna

Re: Cat Oils

Bericht door Cerna »

Plannen zijn alweer gewijzigd want ik krijg er geen pil in bij Yarah. :cry:

Ik heb nog geen pillen besteld, maar heb gisteren geoefend met Analgos. Hetzelfde formaat pillen als Resilium en waarschijnlijk ook dezelfde smaak. Rechtstreeks geven lukt niet. Yarah raakt volledig in paniek, worstelt, schudt met de kop en ik krijg niet eens de kans om een halve pil in haar bekje te stoppen.
Mocht het krabben toch veroorzaakt worden door stress dan is dit dus een slecht idee.

Vervolgens de andere helft fijn gemaakt en door het voer gedaan. De hoeveelheid is best wel groot, maar ik had het vermengd met sterk ruikende vis. Ook zelf even iets geproefd van de poeder en ik vind het vies (nare bijsmaak ook). Yarah vond het ook niet geweldig want ze likte iets aan de bovenkant en liep vervolgens weg.
Helaas.

Maar nu ontdekte ik iets anders.
Yarah eet het liefst Ageing 12+. Helemaal fout, maar Jip eet ze ook al sinds de kittentijd en heeft er nooit iets aan overgehouden. Ze waren eigenlijk van Amber, maar zij eet ze niet meer en Milka wil liever Brits Korthaar. In principe kan ik die brokjes dus af gaan bouwen want Yarah lust ook andere brokjes (maar Ageing heeft de absolute voorkeur).
Toen Yarah begon met krabben en ik geen idee had waar het aan kon liggen, opperde mijn man wel eens dat het misschien wel aan die brokjes kon liggen. Ik heb dat altijd in het achterhoofd gehouden en gisteren ben ik toch eens bij de recensies op Zooplus gaan kijken en daar schrijft iemand dat haar kat zich de kop helemaal kapot krabde nadat hij Ageing had gegeten. Ik ben toen ook op de Duitse site gaan kijken en ook hier stond een zelfde recensie.
https://www.zooplus.nl/feedback/shop/ka ... 99?stars=1

https://www.zooplus.de/feedback/shop/ka ... 28?stars=2

Op dit moment kan ik het nog niet uitproberen omdat de Cortaloneprik van invloed is, maar ik ga wel langzaam Ageing alvast verminderen.
Ik hoop toch zo dat dit het ei van Columbus is! :epray:
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Cat Oils

Bericht door Anne »

Dat hoop ik ook Annet!
Dat zou het allermakkelijkst zijn

Dat je er geen pil in kunt krijgen is heel herkenbaar :lol:
Ik weet nog dat ik met Pluto ook zat te stuntelen en jij tegen me zei dat oefening kunst baart ;-)
Ga dus door met oefenen, zelf gebruik ik een pillenschieter en Donna vond het ook niks. Belonen met leverworst en je zult zien dat het steeds makkelijker word :-P
Hier oefen ik altijd met kittens zodat ze later heel makkelijk daarin zijn
Is handig voor het geval ze echt medicatie nodig hebben
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Cat Oils

Bericht door Cerna »

Ik heb genoeg oefening met Amber dus daar ligt het niet aan, maar Yarah is een lastige (was Amber vroeger ook). Wanneer ik wil dat ze van A naar B gaat en mevrouw heeft geen zin dan pak ik haar op en dan is er ook gelijk paniek.
Ik vrees dat een pillenschieter ook niets is want ik krijg niet eens de kans om de bek open te maken. Mijn man houdt haar vast ("wil ik niet!") en ik hoef me alleen maar op haar kopje te concentreren. Maar die kop vliegt van links naar rechts, van boven naar onderen. Pure paniek.

We gaan duimen dat Ageing de boosdoener is.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Cat Oils

Bericht door Synemios »

Analgos is echt heel smerig, Oscar ging er ook van kokhalzen en dat was een makkelijke kat.
Ik vind het zelf ook vies 🙂
Maar het hielp wel.

Maarcnu heb je gelukkig een ander plan, maar als ze ooit pillen moet hebben zou easypil of in een virakraft staafje dan niet werken?
Dat ze het zelf op eet?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Cerna

Re: Cat Oils

Bericht door Cerna »

Synemios schreef: 13 jan 2023 11:23 Maar nu heb je gelukkig een ander plan, maar als ze ooit pillen moet hebben zou easypil of in een virakraft staafje dan niet werken? Dat ze het zelf op eet?
Ik heb daar al wel naar zitten kijken en de recensies zijn ook lovend, maar ik vraag me af of het werkt want een kat merkt toch dat er iets in zit en zal dan toch de pil uitspugen?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Cat Oils

Bericht door Synemios »

LIgt een beetje aan de kat, sommigen trappen er hier in.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Cerna

Re: Cat Oils

Bericht door Cerna »

Ja, dat vermoed ik ook. En die pillen van de Huisdierendokter zijn best wel groot (ik koop altijd 1200 en doe het dan de eerste 2 weken door de helft omdat je anders 2x daags 2 pillen moet geven) dus dat wordt niets.

Ik blijf maar zoeken op internet en word er stapeldol van: de één zegt dit, de ander dat en wat is dan het beste?
Nu zag ik weer dat er ook katten zijn die zich gaan krabben wanneer ze RC Brits Korthaar eten en zware haaruitval krijgen van Hair&Skin (Laila eet die brokjes graag en verhaart meer dan anders, maar dat kan ook door het weer komen).
En dan zegt 'men': je moet deze brokjes niet kopen, maar juist deze: https://www.medpets.nl/prins-vitalcare- ... &var=27230#

Iemand hier ervaring mee?
En is Prins beter dan Royal Canin?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Cat Oils

Bericht door castratenkoor »

Synemios schreef: 13 jan 2023 11:23
Maar nu heb je gelukkig een ander plan, maar als ze ooit pillen moet hebben zou easypil of in een virakraft staafje dan niet werken?
Dat ze het zelf op eet?
Rik blieft Easypil zelfs zonder pil niet. Ik heb hier een hele bus vol van die dingen staan.
Ik had er beter 1-tje kunnen halen bij de da om te proberen. Via internet waren ze niet los te koop.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Cat Oils

Bericht door Synemios »

castratenkoor schreef: 14 jan 2023 08:56 Rik blieft Easypil zelfs zonder pil niet. Ik heb hier een hele bus vol van die dingen staan.
Ik had er beter 1-tje kunnen halen bij de da om te proberen. Via internet waren ze niet los te koop.
Ja dat is zonde
Hier eten ze het ook niet allemaal.
Indy loopt er van weg zo van eet het zelf maar op :lol:
Ook zonder pil.
Maar Tommy en Timmy zijn er gek op.
Luna en Lizzy mogen het niet hebben
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Cat Oils

Bericht door Dinky »

Ik denk dat je bij vrijwel elk voer iets kan vinden over een kat die het er niet goed op deed. Prins is een Nederlands merk dat ik zonder problemen heb gegeven. Volgens mij kreeg ik die toen bij Loulou mee vanuit het asiel.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie