Cat Oils

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Cat Oils

Bericht door crazycatladyP »

Wat vervelend dat je nu nog niets weet.
Het is altijd zo`n zoektocht, je kunt er moedeloos van worden.
Maar, jullie komen er wel, dat weet ik zeker, met zo`n toegewijd baasje.

Wij zijn onlangs van 24/7 brokjes naar 4x p/d KVV gegaan en dat ging inderdaad heel snel, de gewenning.
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Cat Oils

Bericht door Anne »

He Annet wat balen :-|
Wel fijn dat het geen enge vachtmijt is
Bij het proefzakje vd trovet hypoallergenic wat ik voor Hobbel bestelde, was een foldertje bij gesloten over de symptomen van voedselovergevoeligheid en daar stond inderdaad ook roos bij maar ik wilde je dat toen niet zeggen, ik wilde je niet ongerust maken :-(
Het lijkt mij dat ze met een inhallatieallergie wat meer last hebben vd neuswegen
Dus ik ben best wel benieuwd of de roos minder word met hypoallergeen voer
Je moet naast dat dieetvoer dus tijdelijk ook geen andere tussendoortjes geven

Het op gezette tijden eten geven went heel snel, ik vermoed dat ze over 2 weken al niet meer beter weten :grin:
Als de katten eenmaal gewend zijn lopen ze uit zich zelf naar hun eetplek, dat is hier tenminste zo. Ik zou dan wel dezelfde volgorde houden en dezelfde eetplekjes ( en zorgen dat je niet struikelt)
Hier krijgen ze net als bij cclp ook 4 x PD eten


Heeft de da ook nog gezegd wat voor dieetvoer je voor Yarrah je kunt geven?
Bij Trovet kun je gratis proefzakjes aanvragen want ze hebben meerdere smaakjes hypoallergeen voer

Succes met deze giga verandering!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Cat Oils

Bericht door Asse-Poes »

Hè wat een onbevredigende uitslag.
Gelukkig wel duidelijkheid over het enge beestje: Geen vachtmijt, dus niet besmettelijk voor de andere kattten.

Je DA had vorige maand onder de microscoop toch sporen van mijt gezien?
Dan lijkt huisstofmijt meer voor de hand te liggen. Ook niet fijn trouwens 😞

Sterkte met het uitpuzzelen, Denise.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Cat Oils

Bericht door Anne »

Asse-Poes schreef: 01 dec 2022 16:49
Je DA had vorige maand onder de microscoop toch sporen van mijt gezien?
Dan lijkt huisstofmijt meer voor de hand te liggen. Ook niet fijn trouwens 😞

Sterkte met het uitpuzzelen, Denise.
:lol: :lol: volgens mij ben je er niet echt bij

Huistofmijt komt voor in beddengoed, gestoffeerde meubelen, vloerkleden enz maar niet op of in dieren ;-)
Wat overigens niet wil zeggen dat het om een huistofmijt ( inhallatie) allergie kan gaan

En het is Annet :smile:

Misschien even een bakje doen? ;-)

Annet nog een opbeurend gezondheidsvoordeel: je hebt het veel eerder in de gaten als er iets is want je kunt veel beter monitoren hoe ze eten en ook of ze echt honger hebben
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Cat Oils

Bericht door Cerna »

Anne schreef: 01 dec 2022 16:22 Heeft de da ook nog gezegd wat voor dieetvoer je voor Yarrah je kunt geven? Bij Trovet kun je gratis proefzakjes aanvragen want ze hebben meerdere smaakjes hypoallergeen voer
Succes met deze giga verandering!
Nee, nog niets afgesproken omdat ik aangaf dat ik eerst wil uitproberen of ik het überhaupt voor elkaar krijg om op gezette tijden brokjes te geven. Dan de sterilisatie en dan zien we wel weer verder (alles op zijn tijd :smile: ).

Maar ik weet niet of het een voedselallergie is. Yarahs vacht ziet er prima uit, geen roos, geen diarree, niet spugen en Yarah krabt niet wanneer ze slaapt of dommelt, krabt niet wanneer ze speelt, krabde niet toen ze in het mandje zat. Kortom, krabt niet wanneer ze ontspannen ligt of afgeleid wordt.

Gisterenavond lag ze naast me op de bank en toen heb ik haar wat RC Hair&Skin gegeven. Tien minuten later ging ze krabben en bijten :cry: , terwijl die brokjes juist voor verlichting moeten zorgen.
Ik zag bij de recensies op Zooplus dat iemand schreef dat het bij haar kat ook erger werd nadat ze die brokjes had gegeven.
Ik ga dat uitproberen en haar goed observeren.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Cat Oils

Bericht door Asse-Poes »

Anne schreef: 01 dec 2022 17:14 :lol: :lol: volgens mij ben je er niet echt bij

En het is Annet :smile:
Oeps :roll: sorry sorry
Cerna schreef: 01 dec 2022 15:00 Over blijft dan een voedsel- , huisstofmijt-, of pollenallergie of stress.

maar ik had toch wel goed opgelet bij deze zin 😀
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Cerna

Re: Cat Oils

Bericht door Cerna »

Ik kreeg een verslag van het onderzoek en de dierenarts adviseert RC Anallergenic. Maar dat zijn alleen brokjes (dierenartsen houden niet van natvoer :-( ). Mocht ik ertoe overgaan (na de sterilisatie en nadat het pakje uit mag) dan wil ik een merk dat ook natvoer heeft zoals Trovet. Maar dat zijn weer blikjes van 200 gram. Waarom in vredesnaam zoveel?

De druppeltjes die ze krijgt heten Calmin forte. Eén druppeltje per dag door het eten. Dat valt te doen :smile:
https://inuvet.com/en-de/products/calmin-forte-15/
Cerna

Re: Cat Oils

Bericht door Cerna »

Asse-Poes schreef: 01 dec 2022 17:56 Oeps :roll: sorry sorry
Ach, als het beestje maar een naam heeft :lol:
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Cat Oils

Bericht door Anne »

Asse-Poes schreef: 01 dec 2022 17:56 Oeps :roll: sorry sorry



maar ik had toch wel goed opgelet bij deze zin 😀
Jazekers
Ik denk dat de verwarring komt omdat je over de microscoop schreef en over huistofmijt :grin:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Cat Oils

Bericht door Anne »

Cerna schreef: 01 dec 2022 17:29

Maar ik weet niet of het een voedselallergie is. Yarahs vacht ziet er prima uit, geen roos, geen diarree, niet spugen en Yarah krabt niet wanneer ze slaapt of dommelt, krabt niet wanneer ze speelt, krabde niet toen ze in het mandje zat. Kortom, krabt niet wanneer ze ontspannen ligt of afgeleid wordt.

Gisterenavond lag ze naast me op de bank en toen heb ik haar wat RC Hair&Skin gegeven. Tien minuten later ging ze krabben en bijten :cry: ,
Maar hoe komt de da dan op een advies voor een hypoallergeen dieet?
Als de ontlasting verder ook goed is en ze braakt niet dan snap ik daar de noodzaak niet van
Je zou dan wel de rc hair&skin kunnen skippen
En dan heeft ze wel aanleg tot voedselovergevoeligheid dus dat zou je in de gaten kunnen houden

Ik hoop dat de druppels aanslaan
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Cat Oils

Bericht door Asse-Poes »

Cerna schreef: 01 dec 2022 19:39 Maar dat zijn weer blikjes van 200 gram. Waarom in vredesnaam zoveel?

Hoeveel eet de kleine meid per dag?
De rest kan je in de vriezer doen en er uithalen voor je naar bed gaat, heeft ze de volgende ochtend ontdooide Trovet.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Cerna

Re: Cat Oils

Bericht door Cerna »

Anne schreef: 01 dec 2022 19:55Maar hoe komt de da dan op een advies voor een hypoallergeen dieet? Als de ontlasting verder ook goed is en ze braakt niet dan snap ik daar de noodzaak niet van
Je zou dan wel de rc hair&skin kunnen skippen. En dan heeft ze wel aanleg tot voedselovergevoeligheid dus dat zou je in de gaten kunnen houden
Dat weet ik niet. Ik vermoed dat ze eigenlijk geen idee heeft en daarom denkt "laten we maar wat proberen en wie weet is dat het" en dat wil ik best wel doen, maar niet wanneer het veel stress oplevert bij de andere katten wanneer zij opeens geen brokjes meer vinden (bijv. 's nachts), terwijl ze dat wel gewend zijn.
Ik hoop dat de druppels aanslaan
Ik ook.
Asse-Poes schreef: 01 dec 2022 20:17 Hoeveel eet de kleine meid per dag?
De rest kan je in de vriezer doen en er uithalen voor je naar bed gaat, heeft ze de volgende ochtend ontdooide Trovet.
Ongeveer 55 gram natvoer per dag, de rest brokjes (geen idee hoeveel; ze nemen wanneer ze zin hebben).
Ik heb AD ook wel eens ingevroren (8 porties in kleine zakjes) toen Cerná een pilletje moest en dat werkte prima dus dat is een optie, maar mijn onderbuikgevoel zegt dat Yarah geen voedselallergie heeft want dan zou ze veel meer klachten moeten hebben.
Misschien dat een huidspray dan nog beter zal werken.

Ik moet trouwens van die dierenarts ook maandelijks een vlooienpipet geven, terwijl de vlooienpipet van 6 weken terug niets tegen het krabben heeft gedaan en ze ook geen vlooien had. Vreemd advies.
Ik ga een kitten echt niet iedere maand vergif in de nek druppelen. :-(
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Cat Oils

Bericht door Anne »

Dat is inderdaad raar advies Annet
Ik zou dat ook niet zomaar doen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Cat Oils

Bericht door Synemios »

Dat ze verder niet braakt of diarree heeft zegt weinig over of er wel of geen voedselllergie aanwezig is.
Er zijn heel veel katten bij wie het blijft bij jeuk en krabben.

Maar ik geloof ook niet in voeselallergie, ook omdat het maar bij 1 plekje blijft en de plek niet typisch is voor voedselallergie.


En om dan een cortico-injectie te geven? en over te zetten op hypoallergeen voer

Aan de andere kant als je niets doet kom je er ook niet achter.

Vlooienallergie geloof ik ook niet, ook omdat ze daar voor behandeld is.

Huisstofmijt kan wel ook huidklachten geven, maar daar heb je spray's voor.
En wij hebben hier alles hypoallergeen gemaakt ( zo veel mogelijk) voor mezelf en daar profiteren de katten ook van.

https://www.huidadviesvoordieren.nl/allergone/

Er bestaan nog meer merken die die spray's verkopen.

Maar contactallergie zou ook nog kunnen, kan een schoonmaakmiddel zijn of een wasmiddel.

Of toch een vachtmijt:

https://www.organimal.nl/allergie-bij-k ... ettelijk).

IK heb toen via facebookmessenger advies gevraagd aan huidadvies voor dieren, misschien is dat nog een optie.
( foto sturen)
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Cerna

Re: Cat Oils

Bericht door Cerna »

Maar ik geloof ook niet in voeselallergie, ook omdat het maar bij 1 plekje blijft en de plek niet typisch is voor voedselallergie.
Het is niet één plek, maar overal: krabben rond de oren en snoet en in de taille, bijten op de rug en onder de staart. Vooral dat bijten op de rug gebeurt heel fanatiek (maar geen enkel wondje hoor).

@ Denise; uit jouw link:

Vlooienallergie:
Symptomen vlooienallergie
- Overmatig krabben; ja
- Kauwen en bijten aan de staart en poten; nee
- Hot spots (het lijkt op open zweren); gelukkig niet
- Beschadiging van de huid als gevolg van krabben en likken; nee

Atopische dermatitis kat:
Veel voorkomende uiterlijke symptomen zijn:
- Korstjes op de rug; nee
- Schilfertjes; nee
- Kale plekken; nee
- Zogenaamde “hot spots”; nee

Voedselallergie kat:
Symptomen voedselallergie bij katten:
- Overgeven; nee
- Diarree; nee
- Buikpijn; voor zover ik weet niet
- Hoesten; nee
- Rode geïrriteerde ogen; nee
- Haarverlies; nee
- Schilfers, korsten en wondjes door het vele krabben; nee
- Verkleuringen in de vacht; nee

Ik weet het niet meer :-(

Ze heeft net weer Hair&Skin gehad en begon wel even te krabben, maar het is ook een patroon want na het eten gaat ze - zoals de meeste katten- poetsen en door dat poetsen gaat ze zich weer krabben en bijten.
Gelukkig wilde Jip spelen en werd ze afgeleid waardoor het stopte.

En nu loopt ze steeds bijna over mijn toetsenbord en vindt waarschijnlijk dat het bedtijd is.
Helemaal gelijk, meisje! Welterusten!
Plaats reactie