Cat Oils

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Cat Oils

Bericht door Anne »

@Denise wat een heerlijke da van jou! Waren er maar meer zo

Annet wat fijn dat het je is gelukt! Dat is weer een zorg minder
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Cat Oils

Bericht door Cerna »

Inmiddels hebben we twee dagen achter de rug met twee halve pillen per dag en het gaat steeds gemakkelijker om haar een pil te geven (wat ik ook gehoopt had).
Het krabben is tot mijn vreugde bijna gestopt en de eetlust is enorm toegenomen en zit weer op het niveau van de eerste maand dat ze bij ons was. Geen idee of er iets in die pillen zit wat de eetlust verbetert of dat het komt omdat ze nu niet meer zoveel jeuk heeft, maar ik ben er blij mee. :edance:
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Cat Oils

Bericht door Asse-Poes »

Dat is eindelijk goed nieuws!
Geef je haar ook ander voer, of alleen die kruidenpil?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Cat Oils

Bericht door Synemios »

Dat is goed nieuws.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Cerna

Re: Cat Oils

Bericht door Cerna »

Asse-Poes schreef: 22 jan 2023 19:26 Dat is eindelijk goed nieuws! Geef je haar ook ander voer, of alleen die kruidenpil?
Nee, ze krijgt normaal voer en dan die pil want ik wil niet twee therapieën tegelijk geven omdat ik dan niet weet wat wat doet.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Cat Oils

Bericht door Dinky »

Fijn dat Yarah zich nu zo goed voelt en de pillen steeds makkelijker gaan :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Cat Oils

Bericht door crazycatladyP »

Wat een goed nieuws!
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Cerna

Re: Cat Oils

Bericht door Cerna »

Inmiddels heeft Yarah alweer acht dagen 2x600 gram Xie Tang gehad en dat ging de ene keer gemakkelijker dan de andere keer. Het krabben is volledig gestopt, maar ze bleef wel likken en bijten aan de poten en op de rug. Daarom heb ik ze gisteren allemaal een pipetje gegeven al is er bij geen kat ooit een vlo geconstateerd. Vervolgens begon Yarah zich toen fanatiek in de nek te krabben (de andere katten doen dat nooit). Dat ging dus lekker......... :-(
Gelukkig hield het op toen de vlooiendruppels ingewerkt waren. Nu is het afwachten of het bijten ook gaat stoppen en zo ja :epray: , dan iedere 4 weken een pipet.

Zaterdag ga ik over op 2x300 gram Xie Tang, maar ik twijfel nog of ik misschien niet beter 1x600 kan gaan geven? Natuurlijk is doseren beter, maar het is ook een stressmoment minder want de grootte van de pil is niet direct het probleem, wel het toedienen (al is ze het daarna ook weer gelijk vergeten en blijft de vriendelijke kat die ze is). Niet alleen voor haar, maar ook voor mij want ze ziet toch iedere keer weer kans om mij een haal over de vingers te geven of de bek net iets te snel dicht te doen waardoor een vinger klem komt te zitten tussen haar tanden. Mijn rechterhand ziet er momenteel uit alsof ik in een rozenstruik ben blijven hangen :eshifty:

Wat zouden jullie doen?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Cat Oils

Bericht door Anne »

Ik herken dat laatste :lol:
Ik zou als ik jou was 2x p/d blijven geven zodat ze daar steeds meer aan went en je het op een gegeven moment zonder haal naar binnen krijgt :smile:
Als je het 1x p dag doet loop je kans dat ze toch weer moeilijker gaat doen met de pil te accepteren
Dat is tenminste mijn ervaring
Hier ook katten die 2 maal daags pillen krijgen, ook vd huisdierendokter
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Cat Oils

Bericht door Asse-Poes »

Eens met Anne.
2x per dag is voor de opname van medicatie altijd beter dan 1x per dag, tenzij het een retard middel betreft.

Waarom geef je eigenlijk een vlooienpipetje? Ze hebben toch geen vlooien?
Elke 4 weken een lading gif lijkt me ook niet echt gezond.

Enne, niet zo piepen. Die paar krasjes :-P
https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... 16#p770616
(Die had ik onthouden hahahahaha)
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Cerna

Re: Cat Oils

Bericht door Cerna »

Asse-Poes schreef: 30 jan 2023 01:25Waarom geef je eigenlijk een vlooienpipetje? Ze hebben toch geen vlooien? Elke 4 weken een lading gif lijkt me ook niet echt gezond.
Omdat ze zich nog steeds bijt en overmatig likt en omdat de dermatoloog dit 2 maanden geleden al adviseerde. Ik wil gewoon alles uitsluiten en ze heeft inderdaad geen vlooien, maar het schijnt dat zelfs één vlooienbeet bij een kat met een vlooienallergie al voldoende is om heftige jeuk te veroorzaken. Daarom heb ik ook alle katten een pipetje gegeven want stel dat er op 1 kat een vlo zit waar die kat geen last van heeft, maar die zo nu en dan Yarah komt pesten, dan zou die ene vlo al voldoende zijn.
Maar wanneer het een een vlooienallergie is (ik krijg nog niet een echt goed beeld) dan krijgt alleen Yarah over 4 weken weer want dan is ze goed beschermd.
Enne, niet zo piepen. Die paar krasjes :-P https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... 16#p770616
(Die had ik onthouden hahahahaha)
:lol: :lol: :lol:
(de meeste krassen heb ik van Milka toen ik haar zaterdag borstelde. Een paar keer zat ze met een nagel vast in een vinger of de muis van mijn hand en ging toen trekken om los te komen. :cry: Nou dan piep je echt wel, hoor)
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 294
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Cat Oils

Bericht door cerna »

Omdat ik geen nieuw topic wil openen en we hier ooit begonnen zijn over Yarah's jeuk, heb ik een klein vraagje.

Yarah krijgt op dit moment nog een kwart pilletje Xie Tang per dag, maar eigenlijk is dat ook niet meer nodig.
En die verandering is begonnen na de tweede sterilisatie. Opeens viel het me op dat ze niet meer krabde, tenminste niet zoals voordat ik met Xie Tang begon.

Natuurlijk heb ik eerst gegoogled, maar ik vind niet meer dan de opmerking "kan hormoongerelateerd zijn". Verder geen nadere uitleg.
Toen ze de vorige keer op een kwart pilletje zat krabde ze veel vaker en een week voordat ze opnieuw krols werd had ze de rug stuk gekrabd. Ik dacht toen dat het aan de speeltunnel lag (en dat is natuurlijk nog steeds heel goed mogelijk), maar ik vind het wel opmerkelijk.

Iemand ervaring - of er meer over gelezen - met hormoongerelateerde jeuk?
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Cat Oils

Bericht door Synemios »

Ja hormonen heb ik al eerder eens genoemd
Lizzy heeft nu bijvoorbeeld hormoon gerelateerde jeuk door de schildklier, dat is eerder een te kort aan hormonen.

Maar Sylvester heeft het ook gehad en dat is over gegaan na de 2e sterilisatie.
Toen (tig jaar terug) was er nog een optie om daar de poezenpil tegen de jeuk te geven, maar dat doen ze nu gelukkig niet meer zo vaak.

Over katten is er weinig te vinden.
Misschien dat je meer vind als je op mensen zoekt
Vlak voor de menstruatie hebben sommige vrouwen ook last van huidproblemen ( bijvoorbeeld jeuk, eczeem, puistjes etc)
Maar ook tijdens de overgang.
Sommige vrouwen in de overgang hebben bijvoorbeeld ineens veel meer jeuk/huidklachten.

Ik denk wel ( maar dat is geen wetenschap) dat je al een soort van aanleg moet hebben en dat de hormonen of het gebrek eraan soms net dat laatste zetje geeft.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Cat Oils

Bericht door Dinky »

Ik heb ook wel gelezen over zwangerschapsjeuk die voorbij gaat na bevalling omdat dan de hormonen weer verdwijnen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 294
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Cat Oils

Bericht door cerna »

Volgende week met Milka naar de dierenarts voor een bloeddrukmeting en dan zal ik het haar ook eens vragen.
Ik ga in ieder geval nog verder afbouwen met Xie Tang.

Bedankt!
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Plaats reactie