Cat Oils

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Cat Oils

Bericht door Asse-Poes »

Ok. Verveling strepen we door :-P

Wie weet raakt ze het ritueel kwijt na de operatie. Ze zal daar best wel van slag door raken en misschien gooit dat haar routine van eten, wassen en vachthappen door de war.

Je hebt een bijzonder katje....
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Cat Oils

Bericht door Anne »

Misschien is het iets hormonaals nu ze ook krols is? :edoh:
Of doet ze dat krabben al langer?
Hier gebruik ik geen visolie, daar is een complete handel in en vissen worden misbruikt daarvoor
Omega 3 kun je ook uit algenolie halen
https://www.medpets.nl/groene+os+trias+omega+hond+kat/

Ps als je de beoordelingen leest schrijft iemand dat haar hond minder haaruitval heeft en minder last van een jeukende huid
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Cat Oils

Bericht door Cerna »

Anne schreef: 04 dec 2022 11:58 Misschien is het iets hormonaals nu ze ook krols is? :edoh:
Of doet ze dat krabben al langer?
Dat heeft Denise ook al geopperd en misschien kan dat inderdaad zo zijn, maar Yarah krabt al sinds ze bij ons woont (4 maanden nu) daarom geloof ik niet dat het hormonaal is, maar we wachten af wat er gaat gebeuren na de sterilisatie :smile:
Gelukkig is ze al een week niet meer krols en ik hoop dat het ook nog 5 dagen wegblijft.

Anne: die discussie over visolie hebben we al vaker gevoerd (https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... 24&t=35528) en toen heb ik je gezegd dat wanneer je katten geen vegetariër/veganist zijn en vis eten, ik niet zou weten waarom je dan ook geen visolie zou mogen geven.
Trias Omega ken ik. Cochi heeft het vaak gehad tegen artrose, maar het is erg vet en hij ging er vaak van spugen. Ook Cerná heeft het gehad (zie mijn review op pag. 3 van Medpets). Omdat Amber een spuugverleden had heb ik het haar nooit durven geven.
Het smaakt ook heel sterk en ik vrees dat wanneer ik het met het eten meng, zoals ze adviseren, Yarah het niet zal eten (Cochi en Cerná kregen het met een spuitje, maar dat lukt me niet met dit erg beweeglijke kitten :eshifty: ).

Voor mezelf gebruik ik algenoliecapsules van Holland & Barrett (ik zie dat zij ook Arctic Blue verkopen, maar niet voor dieren).
Morgen is Vivera bij AH in de aanbieding. Koop ik weer wat zalmmoten. Met zalmkruiden is het net echt :lol:
https://www.ah.nl/producten/product/wi5 ... -zalmfilet
Cerna

Re: Cat Oils

Bericht door Cerna »

Vanmiddag kreeg ik de kalmeringsdruppeltjes binnen en net precies heb ik haar twee druppeltjes door een beetje Gourmet mousse gedaan. Ze snuffelde wel even, maar likte het toen gelukkig op.
Nu maar afwachten of en wat het gaat doen.

Wél heb ik de indruk dat Yarah wat minder krabt. :edance:
Dat begon een paar dagen geleden al en heeft zich doorgezet. Soms gaat ze nog wel even zitten om zich te krabben uit macht der gewoonte (denk ik), maar bedenkt zich dan want "ik heb helemaal geen jeuk"(hoop ik).
Ook het bijten op de rug doet ze nu nog maar 1 à 2x per dag.
Feliway zit morgen 3 weken in het stopcontact.
Ik ga gelijk 2 navullingen bestellingen (Yarah wordt wel een erg dure kat zo langzamerhand). :smile:
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Cat Oils

Bericht door Asse-Poes »

Dat is mooi! Voorzichtig optimisme dus in huize Cerna 😀

Ach ja een duur katje, maar kijk eens wat je er voor terugkrijgt :lol:
- gratis hersengymnastiek door het gepuzzel
- minder tijd voor verveling
- geen zorgen over de spaartax in box 3.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Cerna

Re: Cat Oils

Bericht door Cerna »

Haha.
Gelukkig hoeven we de spaarrekening nog niet aan te spreken (krijg vanaf volgende week pensioen, terwijl ik 8 jaar inkomstenloos ben geweest :mmwhistle: ).
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Cat Oils

Bericht door crazycatladyP »

Wat fijn dat het beter gaat!
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Cerna

Re: Cat Oils

Bericht door Cerna »

Ik heb dit bericht even naar mijn foto-album verhuisd want het is off-topic.
Cerna

Re: Cat Oils

Bericht door Cerna »

crazycatladyP schreef: 07 dec 2022 16:02 Wat fijn dat het beter gaat!
Zeker fijn, maar nu is ze weer krols :cry:
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Cat Oils

Bericht door crazycatladyP »

Oh jee, wanneer was de sterilisatie ook alweer?
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Cat Oils

Bericht door Rik »

crazycatladyP schreef: 08 dec 2022 16:21 Oh jee, wanneer was de sterilisatie ook alweer?
Morgen.

Zie foto-album vanaf dit topic: https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... 48#p770148
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: Cat Oils

Bericht door Cerna »

Yarah krijgt de Catoils nu alweer twee weken (één week 1 druppeltje en sinds vorige week maandag 2 druppeltjes) en ik merk geen enkel verschil. Feliway zit ook op 2 plaatsen in het stopcontact. Doet ook niets.
Vanmorgen was ze weer fanatiek op de rug aan het bijten, maar je ziet helemaal niets.

Gisterenavond ontdekte mijn man een paar kleine bultjes tussen de bek en het rechteroor (in de hals) en vanmorgen nog wat beter proberen te onderzoeken en toen ontdekte ik iets lager ook een wondje met korstjes.
We hebben de vlooienkam door haar vacht gehaald, maar dat leverde niets op (gelukkig!).

Wat kunnen die bultjes (niet groter dan een millimeter) zijn? Verstopte talgkliertjes?
En de plek? Zegt dat ook iets?

Verder is er niets aan de hand. Ze is actief, eet goed, spuugt niet, ontlasting netjes.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Cat Oils

Bericht door Dinky »

Bij een (voedsel)allergie komen bijvoorbeeld jeuk en ook bultjes en korstjes voor. Bij een voedselallergie is het meestal rond op en rond de kop. Misschien dat ze dan toch last heeft van een lichte allergie voor iets? Maar ja, dan is de vraag waarvoor....
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Cat Oils

Bericht door Anne »

Ja dan vermoed ik ook een voedselovergevoeligheid
Hobbel heeft het ook in haar hals en op haar achterhand als ze allergisch reageert
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Cat Oils

Bericht door Cerna »

Catoils moet zijn Calmin.

Ik heb voor morgen 12.10 uur een afspraak staan bij weer een andere dierenarts. Kijken wat zij ervan zegt en of een Cortaloneprikje antwoord kan geven op de vraag of ze een voedselallergie heeft (indien zo, dan moet de jeuk overgaan na het prikje). Ik vind het alleen wel een erg heftig middel voor zo'n jonge kat.
Plaats reactie