Vacht ragdoll

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
SOPHIE3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 jul 2022 08:00

Vacht ragdoll

Bericht door SOPHIE3 »

Hoi!

Ik ben sinds vrijdag in het bezit van 2 prachtige ragdolls van inmiddels 16 weken. Nu is het zo dat de ene een prachtige dikke donzige vacht heeft en ook heel aanhankelijk is. De ander heeft wat groeiprobleempjes gehad en is wat schuwer. De kleinste van het stel is bij haar koppie wel wat zachter, maar de rest van haar vacht voelt aan als die van een normale htk-kat.

Kan het zo zijn dat haar vacht dikker en donziger wordt zodra ze wat meer op gewicht is (ze heeft nu nog wel ondergewicht) en dus gezonder oogt, of zijn er ook gewoon ragdolls met een minder dikke, donzige vacht?

En zijn er ook ragdolls die schuwer blijven of kan ze ook nog net zo aanhankelijk worden als haar zus? Het is nu echt een wereld van verschil. Maar allebei even welkom hoor :).

Groetjes Sophie
Cerna

Re: Vacht ragdoll

Bericht door Cerna »

Er zijn hier geen vaste gebruikers met een ragdoll voor zover ik weet.
Misschien dat je je vraag hier kunt stellen: https://www.facebook.com/groups/1785076088380165?
Zijn het wel raszuivere ragdolls (ik vraag dit niet om je te beledigen, maar tegenwoordig fokt jan-en-alleman en ook vaak zonder stamboom en regelmatig allerlei rassen door elkaar en dan kan het zomaar zijn dat de vader misschien een HTK is?)?

Of de wat schuwere kat net zo afhankelijk gaat worden als haar zus is een lastige vraag want ieder karakter verschilt (ik heb 2 zussen Brits Korthaar en zij verschillen enorm) en naarmate een kitten ouder wordt kan het karakter ook nog veranderen. En omdat je ze pas drie dagen hebt, kun je er eigenlijk nog niets van zeggen.
SOPHIE3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 jul 2022 08:00

Re: Vacht ragdoll

Bericht door SOPHIE3 »

Cerna schreef: 25 jul 2022 17:36 Er zijn hier geen vaste gebruikers met een ragdoll voor zover ik weet.
Misschien dat je je vraag hier kunt stellen: https://www.facebook.com/groups/1785076088380165?
Zijn het wel raszuivere ragdolls (ik vraag dit niet om je te beledigen, maar tegenwoordig fokt jan-en-alleman en ook vaak zonder stamboom en regelmatig allerlei rassen door elkaar en dan kan het zomaar zijn dat de vader misschien een HTK is?)?

Of de wat schuwere kat net zo afhankelijk gaat worden als haar zus is een lastige vraag want ieder karakter verschilt (ik heb 2 zussen Brits Korthaar en zij verschillen enorm) en naarmate een kitten ouder wordt kan het karakter ook nog veranderen. En omdat je ze pas drie dagen hebt, kun je er eigenlijk nog niets van zeggen.
Dankjewel voor je reactie! Ik ga de vraag in de Facebook groep stellen :).

Het zijn zeker raszuivere ragdolls. Ze hebben een stamboom en ik heb vader en moeder gezien :).

Verder wacht ik het nog even af. Voor mij maakt het niet per se uit, want ik vind dr sowieso wel leuk, maar voor haar is het fijn als ze wat minder schrikkerig is haha.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Vacht ragdoll

Bericht door Dinky »

Wat betreft schrikkerig kan dat natuurlijk nog heel goed bijtrekken aangezien ze er nog maar net zijn en dus nog moeten wennen aan de nieuwe omgeving. Uiteraard naast het feit dat ze qua karakter kunnen verschillen. Zo houdt de ene ragdoll wel van rondgedragen worden terwijl de ander alles bij elkaar schreeuwt en zo snel mogelijk losgelaten wil worden. Ook bij zelfde ouders en zelfde opgroeien.

En ja, de vacht kan verschillen binnen een nest. Collega had ook nest waarbij de vacht van een van de kittens afweek qua structuur van de anderen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Vacht ragdoll

Bericht door Cerna »

Cerna schreef: 25 jul 2022 17:36 Of de wat schuwere kat net zo afhankelijk gaat worden als haar zus is een lastige vraag want ieder karakter verschilt
Ik bedoelde natuurlijk aanhankelijk :oops:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Vacht ragdoll

Bericht door Rik »

Nala zal ook echt nog wel aanhankelijker worden hoor ;)

Ze is er pas sinds vrijdag. En ze is nog een kitten. De indrukken zijn nu nog overweldigend. Het zou kunnen zijn dat ze naar andere en met nieuwe situaties altijd wel wat schrikkerig blijft maar wat betreft aanhankelijkheid naar jou toe hoef je je denk ik geen zorgen te maken. Als je het rustig aan doet met haar (haar tempo) zal ze nog wel loskomen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie