vermoedelijk oormijt,

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

vermoedelijk oormijt,

Bericht door sharon24 »

hallo

mijn kat heeft 2 wondjes bij de oor en nu komen er ook bobbeltjes ik denk zelf aan oormijt. we hebben net hele krabaal moeten ontsmetten door schimmel aan de touw door de hoge luchtvochtigheid ook zagen we beestjes wat op mijten lijkt, dus hij zal het daarvan hebben gekregen ik heb hier nog een bravecto pakje uit belgie maar die durf ik niet te gebruiken door slechte ervaringen van mensen. ik heb zo een afspraak bij de dierenarts het probleem is we zitten in zuid amerika dus het is wat moeilijk communiceren nog omdat we de taal nog niet helemaal beheersen. heeft iemand advies hoe ik dit zelf kan behandelen of welke medicijnen wel relatief veilig zijn zodat ik daarna kan zoeken en vragen bij de dierenarts.

groetjes sharon
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: vermoedelijk oormijt,

Bericht door Zotvanpoezen »

Om zeker te zijn dat het hier om oormijt gaat, moet je een uitstrijkje laten onderzoeken onder de microscoop.
En niet zomaar iets te proberen.
Bultjes zijn naar mijn weten geen symptoom van oormijt. En deze mijt is ook niet met het blote oog zichtbaar...
Wat heeft de plaatselijke dierenarts ondernomen?
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: vermoedelijk oormijt,

Bericht door Anne »

Je zou wat beestjes mee kunnen nemen naar de da, hopelijk weten zij of die
beestjes die bultjes kunnen veroorzaken?
Beterschap en hopelijk komen jullie er samen uit met de da
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: vermoedelijk oormijt,

Bericht door sharon24 »

Dankjewel voor het mee denken

Hij heeft een antibiotica spuit gekregen voor 2 weken en het ging beter de wondjes en bultjes verdwenen. Alleen nu heeft hij weer wat rood weer gekrabt. De dierenarts dacht niet aan oormijt maar meer aan vlooien ook al kon hij het niet op de blote oog zien. Er ligt vandaag nog een oor zalf klaar voor hem die ga ik vandaag maar ook even proberen.
Ik wil bravecto niet gebruiken en frontlinie hebben ze niet te koop meer enige wat nog kan is het merk evolution voor vlooien maar kan daar niks over vinden op het forum. Miss moet ik vlooien toch met lavendel olie behandelen gemixt met water.
Plaats reactie