Huidkanker aan oor (hoelang er nog meer doorlopen?)

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
hanssteenhuis
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2022 13:22

Huidkanker aan oor (hoelang er nog meer doorlopen?)

Bericht door hanssteenhuis »

Hallo allemaal,

Wij hebben een kater (Binkie) van bijna 19 jaar oud. Nu heeft hij een vergevorderd stadium van huidkanker bij zijn oor. De oor is nu bijna geheel weg en er zitten dikke korsten op die regelmatig open zijn. Wij zijn hierbij al bij de dierenarts geweest en het is niet operabel. Ook gezien de leeftijd is het verstandig om er niks meer aan te doen.

Nu heeft hij ook last van:

- verminderde nierfunctie
- en is wat rusteloos (dierenarts gaf aan dat het een beginfase is van dementie)

Hij weegt nu 3.6 kilo en als hij onder de 3 kilo gaat moet hij helaas een spuitje. Maar wat te doen met zijn oor? Wanneer is de juiste keuze om hem een spuitje te geven? Hij heeft er volgens mij wel last van, vooral jeuk. Maar voor de rest eet en drinkt hij nog goed. Ook knort hij nog en is heel aanhankelijk.

Dienrenarts gaf aan dat sommigen baasjes bij deze status van huidkanker de kat al laten inslapen. Maar ik heb het gevoel dat hij het nog wel naar zijn zin heeft. Slaapt veel in de woonkamer, maar knort eigenlijk altijd :grin: en is goed te pas. Maar we kunnen moeilijk polsen of hij veel pijn heeft aan zijn oor.

Wat zal wijsheid zijn? Hebben jullie ervaringen wanneer het tijd is om te gaan?

Ik kan eventueel ook wel foto's posten hoor van zijn oor.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Huidkanker aan oor (hoelang er nog meer doorlopen?)

Bericht door Zotvanpoezen »

Hallo,
Ik zie dat er nog niemand gereageerd heeft.

Wanneer is het tijd om hem te laten te gaan...
Dit is een heel moeilijke vraag.
Denk vooral aan het comfort en welzijn van je kat.
Zoals jij het beschrijft lijkt hij nog niet klaar om te gaan...
Let op zijn algemene lichaamstaal of hij pijn of ongemak ervaart.
Hier een nuttig linkje:
https://kattenkenniscentrum.nl/hoe-herk ... f+mei+2020

Ervaringen over wanneer het tijd is om te laten gaan hebben we ergens in een topic gedeeld. Ik moet er eens naar zoeken omdat ik niet meer weet waar dat staat.

Veel moed!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie