Poes likt en krabt zichzelf kapot

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Geert4458
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2022 20:42

Poes likt en krabt zichzelf kapot

Bericht door Geert4458 »

Hallo,

Onze poes heeft na het geven van een vlooienband een reactie gekregen, bij het eerste bezoek naar de dierenarts heeft ze pretnison/anti jeuk zalf en een vlooienpil gekregen.
De dierenarts weet het verder ook niet op dit moment wat zij kan betekenen voor haar.

Haar borst ligt momenteel helemaal open en begint nu ook naar haar hoofd en benen.

Heeft iemand toevallig ervaring of tips?



Afbeelding
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Poes likt en krabt zichzelf kapot

Bericht door Rik »

Geert4458 schreef: 25 mar 2022 21:25 Onze poes heeft na het geven van een vlooienband een reactie gekregen, bij het eerste bezoek naar de dierenarts heeft ze pretnison/anti jeuk zalf en een vlooienpil gekregen.
Dus na het 'omdoen' van gif is de oplossing van de dierenarts om maar nog meer gif toe te dienen in de vorm van een vlooienpil?? :roll:

Zijn er vlooien gevonden bij haar? Komt ze buiten? Hoe oud is ze? Heeft ze eerder een reactie gehad? Etc.

Hoe lang zit ze hier nu mee?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Geert4458
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2022 20:42

Re: Poes likt en krabt zichzelf kapot

Bericht door Geert4458 »

Eind januari heeft beau de band omgekregen, half februari zijn wij met beau naar de dierenarts geweest en heeft zij dus medicatie gehad. 1 maart was het nog niet verbeterd en heeft zij weer zalf gekregen en een vlooienpil.

Beau is 6 jaar oud, beau heeft bij de vorige eigenaar heel veel op straat geleefd, zij zijn verhuisd zonder haar mee te nemen.

Momenteel geven wij haar een detox om te proberen alle afvalstoffen uit haar lijf te krijgen en dus ook de anti vlooi delen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Poes likt en krabt zichzelf kapot

Bericht door nellebel »

Mijn Nellie kreeg ook kale plekken van vlooien middel. Ben bij haar met alles gestopt. Gewoon controleren op vlooien. Heeft ze gelukkig nooit gehad


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Poes likt en krabt zichzelf kapot

Bericht door Rik »

Ik begrijp ook even niet wat een antivlooienpil kan doen tegen een vlooien allergie (als het dat al zou zijn). Een vlo moet dan toch eerst bijten en juist het bijten (speeksel van de vlo) zorgt voor de symptomen. Dus een antivlooienpil is altijd mosterd na de maaltijd en zorgt alleen maar voor een zwakker aangevallen immuunsysteem. Niet handig als dat systeem toch al de allergie loopt te bestrijden. En als het een reactie op de band was dan is zo'n pil ook helemaal niet handig (ook weer voordat immuunsysteem).

Gelukkig ben je al aan het detoxen en hopelijk was het dan een reactie op de band zelf. Wel goed zelf (ev met zo'n kleine vlooienkam) regelmatig de hele vacht nalopen. (Lekker kroeltijd van maken :) )
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie