Kat likt zich kaal

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Kelly112
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2022 11:33

Kat likt zich kaal

Bericht door Kelly112 »

Goedemorgen,


Ik had even een vraagje..


Onze kat likte zich een tijdje al kaal, we zijn toen naar de dierenarts geweest. Hij kwam erachter dat ze vlooien had. We hebben heel het huis grondig schoongemaakt en de dierenarts heeft haar een privé gegeven tegen de jeuk en een goed vlooien pupet in de nek die alle vlooien zal doden.


Dat is nu ongeveer 3 weken geleden, onze kat likt zich nog steeds overmatig. 


Aangezien wij het op dit moment niet heel breed hebben, willen we liever niet naar de dierenarts. Een consult alleen al is heel erg duur. De eerste keer was al heel duur.

We weten nu niet goed wat we kunnen proberen.

We hebben inmiddels ook betere voeding inhuis gehaald. We hadden purina one, gebruiken nu carnilove in het geval het met voeding te maken heeft...en zalmolie.


Is er Iets anders wat we kunnen proberen? Of ben ik ongeduldig en kan het best zijn dat ze nu likt uit gewoonte en het tijd nodig heeft?
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Re: Kat likt zich kaal

Bericht door TessaB »

Moet je de behandeling niet herhalen? Ik kan me inbeelden dat eitjes nog uitgekomen zijn en je misschien opnieuw eitjes hebt?

Eventueel kan je eens bellen naar de dierenarts. Bij ons geven ze soms ook gratis advies via de telefoon, al kan het zijn dat ze toch vragen om nog eens langs te komen...
Ik ken een familie die het ook niet breed heeft. Zijn mogen de dierenartskosten in stukjes betalen, misschien is dat een optie?
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kat likt zich kaal

Bericht door Zotvanpoezen »

Heeft de da haar grondig nagekeken? En niet alleen naar vlooien gezocht?
Zich kaal likken kan ook door pijn of een ander medisch probleem komen. Maar de oorzaak kan ook gewoon stress en/of verveling zijn.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie