abces bij kitten

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
larizz
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2012 20:06

abces bij kitten

Bericht door larizz »

Hoi allemaal,

Sinds zaterdag heb ik een kitten (bijna 12 weken) in huis, hartstikke gezellig! Alleen viel het mij op dat ze voor een kitten best wel rustig was, maar ik dacht dat ze misschien gewoon wat bang was. Nu zag ik vanmorgen dat ze een flinke bult had op haar schouder. Natuurlijk gelijk de dierenarts gebeld en gelukkig konden we in de ochtend gelijk langskomen. Daar bleek dat ze hoge koorts had (41,7) en dat de bult een abces was. De DA heeft deze aangeprikt en 2 spuiten vol viezigheid er uitgehaald. Nu heb ik medicatie + pijnstilling meegekregen. De DA gaf aan dat ik moest proberen om vandaag nog wat vocht uit er uit te drukken, maar dit krijg ik niet voor elkaar. Er is ook geen duidelijk wondje waar de viezigheid uit moet komen.

Nu vroeg ik mij af of dat dit normaal is? Op internet lees ik vooral verhalen over open snijden etc. Kan het abces minder worden door de antibiotica (clavaseptin)?

Verder eet ze super goed en was ze vanmiddag super actief, zoals een kitten moet zijn, dus dat is al positief natuurlijk. Waar het abces vandaan komt, geen idee. Misschien nog een gevolg van de enting of nog van het wild spelen met haar nestgenootjes

Ik hoor graag jullie ervaringen!
Plaats reactie