Muffe vacht

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
LaLuna
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2021 22:13

Muffe vacht

Bericht door LaLuna »

Beste lezers

Sinds vorige week heb ik een nieuwe viervoeter in huis. Bibi. Een zwarte Bombay van 2 jaar oud. Het is een lief beestje alleen de geur....oei. Ik wil dit heel netjes zeggen maar ze ruikt als mens iemand die zeer op leeftijd is en nodig onder douche moet. Muf/ mottenballengeur En ik heb al best veel katten geknuffeld in mijn leven maar dit ken ik niet. Ze heeft een kamer (een basecamp) omdat ik nog bezig ben met de introductie met de poes die hier al woont. En de hele kamer ruikt niet lekker. Ze had de eerste dagen ook wat roos. Het asiel zei me dat dit van de stress kan komen. Ze was eerder geplaatst maar ook weer teruggebracht dus een hoop gedoe. Ik had mijn ouders op visitie en merkte ook gelijk dat mijn huis anders ruikt. Iemand enig idee? Het voer aanpassen? Omega 3? Of toch even naar de dierenarts?
Ik zie haar niet abnormaal krabben of wassen.

Alvast bedankt!
Lieve groet Charlotte
Cerna

Re: Muffe vacht

Bericht door Cerna »

Ik heb, eerlijk gezegd, geen idee, maar wanneer het mijn kat was en ze volledig ingeburgerd is, zou ik een poging doen om haar te wassen tenzij je echt denkt dat de geur van binnenuit komt want dan denk ik dat een bezoekje aan de dierenarts geen overbodige luxe is.

Hoe ziet haar ontlasting er uit?
Plaats reactie