Bult oorschelp, biopt of niet?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Bult oorschelp, biopt of niet?

Bericht door castratenkoor »

Dat zijn positieve berichten - blij te horen! Zo vliegen de dagen wel om en voor je het weet mag de kap af. Hopelijk blijft hij er ook dan vanaf, genezende wondjes jeuken natuurlijk. We duimen voor goede uitslag en snelle genezing.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Bult oorschelp, biopt of niet?

Bericht door Lovecat »

Gisteren brak ik even. Dex is dapper, maar eigenlijk ligt hij er de hele dag verslagen bij.

Vanochtend deed ik mijn slaapkamerdeur dicht(beide katten waren beneden en zo kon ik even ongestoord slapen) maar toen ik hem open deed, rende Dex iets te enthousiast de trap op.

Dat ging niet zo soepel en hij viel een paar tredes naar beneden en bleef daar van schrik stokstijf staan. Ook had hij gebraakt en de helft van de kots zat in zijn kap.

Het is nu allemaal weer okay, maar ik twijfel heel erg om vandaag de kap even af te doen zodat hij kan wassen enzo. De twijfel omdat hij dan even vrijheid heeft en daarna weer opnieuw moet 'wennen' aan dat ding. Alsof je een kind een ijsje geeft en na twee likjes weer afpakt, dat principe....

En hij loopt nog steeds zo raar, met zn voorpoten heffend, is dat wel normaal na zoveel dagen?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Bult oorschelp, biopt of niet?

Bericht door castratenkoor »

Ach arme Dex, zo blij dat je deur open ging en even zichzelf overschat. Ik kan me voorstellen dat je brak. Ja lastig dilemma of je wel of niet de kap even af zou moeten doen. Het voorbeeld van een ijsje na twee likjes afpakken zet je wel aan het denken inderdaad.

Moeilijk hoor, wat is wijsheid......ik denk dat raar lopen op zich wel te begrijpen is met die kap op. De hele wereld lijkt even anders.

Succes met laat laatste loodjes! Ik duim dat hij de dagen goed door komt.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Bult oorschelp, biopt of niet?

Bericht door Lovecat »

castratenkoor schreef: 10 sep 2021 15:48 Ach arme Dex, zo blij dat je deur open ging en even zichzelf overschat. Ik kan me voorstellen dat je brak. Ja lastig dilemma of je wel of niet de kap even af zou moeten doen. Het voorbeeld van een ijsje na twee likjes afpakken zet je wel aan het denken inderdaad.

Moeilijk hoor, wat is wijsheid......ik denk dat raar lopen op zich wel te begrijpen is met die kap op. De hele wereld lijkt even anders.

Succes met laat laatste loodjes! Ik duim dat hij de dagen goed door komt.

Dankjewel! We zetten nog even door, ik laat de kap toch nog op....
Nu wel benieuwd naar de uitslag, komt volgende week waarschijnlijk. Ik post dan wel weer een update.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Bult oorschelp, biopt of niet?

Bericht door castratenkoor »

Ik denk dat het wel de juiste beslissing is de kap op te laten. net wat je zegt dan is de frustratie daarna des te groter als hij weer op moet.

We duimen hard door voor goede uitslag.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Bult oorschelp, biopt of niet?

Bericht door Lovecat »

Vandaag de uitslag gekregen; de patholoog vond alleen veel ontstekingscellen. Het was dus een chronische ontsteking die een rare vorm had aangenomen. Antibiotica zalfje had ik al geprobeerd maar deed niks en de da denkt dat we het ook niet echt anders hadden kunnen behandelen. Het lijkt me dat het ook niet echt fijn was geweest als ik Dex door had laten lopen met een chronische ontsteking...

Gelukkig geen auto-immuunziekte of maligne tumor dus.
Net toch even z'n kap afgedaan. De kap was vies door kotsen en eten en zo kan hij ook even wassen. Even het goede nieuws vieren!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Bult oorschelp, biopt of niet?

Bericht door Anne »

Oh wat een opluchting dat het alleen `maar` een ontsteking was
Hopelijk vliegt de resterende tijd dat de kap gedragen moet worden heel vlug om
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Bult oorschelp, biopt of niet?

Bericht door castratenkoor »

Wat een goed bericht! Ja vast wel de beste beslissing om het helemaal te laten verwijderen.

Heel blij voor jullie. Ik heb elke dag even gekeken of er al nieuws was!
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Bult oorschelp, biopt of niet?

Bericht door Lovecat »

castratenkoor schreef: 16 sep 2021 07:49 Wat een goed bericht! Ja vast wel de beste beslissing om het helemaal te laten verwijderen.

Heel blij voor jullie. Ik heb elke dag even gekeken of er al nieuws was!
Anne schreef: 15 sep 2021 15:14 Oh wat een opluchting dat het alleen `maar` een ontsteking was
Hopelijk vliegt de resterende tijd dat de kap gedragen moet worden heel vlug om

Dank jullie wel, heel lief!

Ik ben ook erg opgelucht. Als de kap af is, laat hij z'n oor redelijk met rust, dat wil zeggen dat hij niet aan de hechtingen komt. Daarom blijft de kap nu af als ik erbij ben. Als hij weer op moet, is het weer even tegenstribbelen, maar na een paar minuten loopt hij er alweer mee rond alsof hij het gewend is.

Ik kan niet wachten tot maandag dat ding voorgoed af mag. Hopelijk blijft het wondje mooi nadat de hechtingen eruit zijn, dat het niet gaat ontsteken ofzo.

Ik zal nog eens een foto plaatsen als het helemaal genezen is.
Plaats reactie