Help! Wonding aan oren

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
3hos15
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2021 22:08

Help! Wonding aan oren

Bericht door 3hos15 »

Hi,
Sinds een paar dagen krabt mijn kat genaamd Tijger, haarzelf bij haar oren open. We hebben al een afspraak gemaakt bij de dierenarts maar die is pas woensdag en ik ben bang dat ik dan te laat ben.. Ik weet niet hoe ik een afbeelding moet toevoegen dus ik zal proberen te omschrijven hoe het eruit ziet. De wonden zitten net onder beide oren, het is kaal en rood, er zitten bijna geen haren op. Weet iemand misschien wat dit is en of ik met spoed naar de dierenarts moet gaan?
Met vriendelijke groet,
Choice
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Help! Wonding aan oren

Bericht door Anne »

Heb je haar misschien iets anders laten eten?
Dan kan het een allergische reactie zijn
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
3hos15
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2021 22:08

Re: Help! Wonding aan oren

Bericht door 3hos15 »

Anne schreef: 19 jun 2021 22:50 Heb je haar misschien iets anders laten eten?
Dan kan het een allergische reactie zijn
Bedankt voor uw reactie! Nee ze heeft eet het zelfde zoals altijd. Het enige verschil is dat ze sinds get warme weer op het balkon mocht liggen. Ik vrees dat er misschien een insect in haar oor zit of iets dergelijks
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Help! Wonding aan oren

Bericht door Pikachu »

Kan ook zijn dat er door iets kleins een wondje ontstaan is, en ze het gewoon doordat het irriteert telkens open blijft krabben.
Kan je niet wat eerder terecht bij de DA? Woensdag is inderdaad wel laat. Zijn er daar zulke lange wachttijden? Evt kan je maandag nog eens bellen en vragen of je alvast iets verzachtends erop kan smeren?
3hos15
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2021 22:08

Re: Help! Wonding aan oren

Bericht door 3hos15 »

Pikachu schreef: 19 jun 2021 23:33 Kan ook zijn dat er door iets kleins een wondje ontstaan is, en ze het gewoon doordat het irriteert telkens open blijft krabben.
Kan je niet wat eerder terecht bij de DA? Woensdag is inderdaad wel laat. Zijn er daar zulke lange wachttijden? Evt kan je maandag nog eens bellen en vragen of je alvast iets verzachtends erop kan smeren?
Zal ik doen! Heel erg bedankt!
Plaats reactie