Kitten heeft een wonde aan start maar heeft last van de kap

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Katrien81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 dec 2020 21:30

Kitten heeft een wonde aan start maar heeft last van de kap

Bericht door Katrien81 »

Hallo,

ik heb een kitten van 16 weken die bij de geboorte een beet in zijn staartje heeft gehad van zijn moeder (die dacht dat het de navelstreng was). Er was een wondje dat eerst leek te genezen maar nu likt hij er al een week aan en is de huid rond het punt van het bot ontstoken. De dierenarts kan er een stukje afhalen maar dan al minstens 2 kootjes. De eerste optie is de staart 2 weken met een vochtige zalf insmeren maar hij moet dus een kraagje dragen. Hij heeft hem aan en stribbelt niet tegen maar hij is nog klein en die kraag is lastig. Hij is net voor mijn ogen bijna van de trap gevallen en nu ben ik vreselijk ongerust maar als we het wondje niet kunnen helen dan moet er een stuk van zijn staartje en dat willen we proberen vermijden.

Iemand tips voor alternatieven want ik ben wel beetje ongerust over mijn kleine man.
Cerna

Re: Kitten heeft een wonde aan start maar heeft last van de kap

Bericht door Cerna »

Wanneer het in zijn belang is dat de kap om blijft dan zou ik hem niet vrij in huis laten lopen. Heb je geen kamertje waar hij zich niet kan bezeren waar je dan wat speelmogelijkheden maakt (natuurlijk niet iets waar hij op kan springen)?
Plaats reactie