Kat plukt zich kaal

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gebruikersavatar
Hansratlook
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2021 13:08
Locatie: kop van NH

Re: Kat plukt zich kaal

Bericht door Hansratlook »

Anne schreef: 17 mei 2021 10:57 Om urine op te vangen gebruik ik altijd een speciale bak daarvoor (deze mag enkel schoongemaakt worden met heet water, zeepresten kunnen de urine nadelig beinvloeden)
die is leeg en daar knip ik een schone vuilniszak in stukken en daar vul ik het mee
je kat zet je dan met bak apart op de kamer en je wacht net zolang tot hij\zij plast
Kan soms anderhalf dag duren
met een spuitje zuig je dan de urine op en doet deze in een goed omgespoelde potje
Nadeel is dat de urine heel snel bij de da moet zijn, je kan het niet te lang in de koelkast bewaren

Je hebt ook de pollepel techniek, gebruik de zoekfunctie bovenaan links maar

Spannend, de uitslag, hopelijk geen blaasgruis of blaasonsteking

Dat is nog best een "gedoe" zeg :shock:

Ik heb net tegen Bibi gezegd dat ze uit haar hoofd moet laten om ziek te worden :lol:

---

---
IMPERFECTION IS BEAUTY,
MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS
THAN ADSOLUTELY BORING
Zembla
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 feb 2020 11:25

Re: Kat plukt zich kaal

Bericht door Zembla »

Ik heb speciale korrels die geen plas opnemen dus dat in de bak gedaan en toen ging hij plassen en kon ik het met een opzuigspuitje zo opspuiten.

Het plassen gaat nu wel goed sinds hij aan de metacam is dus daar is denk ik wel iets mee.

Ik hoop iniedergeval dat we gaan weten wat het is en er ook achter gaan komen waarom hij zich kaal plukt (ik hoop dat het een reactie op het voer is) anders zou ik echt niet meer weten wat het kan zijn.

Nouja nog even afwachten dus
Zembla
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 feb 2020 11:25

Re: Kat plukt zich kaal

Bericht door Zembla »

De uitslag van de urine is er en ik wordt er een beetje bang van.

Hij heeft bloed in zijn urine zitten en wat bacteriën. We moeten terug naar de dierenarts met een volle blaas om een punctie en echo uit te laten voeren...
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat plukt zich kaal

Bericht door Anne »

Sterkte en hou ons op de hoogte!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Zembla
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 feb 2020 11:25

Re: Kat plukt zich kaal

Bericht door Zembla »

Vandaag is dino weer bij de dierenarts geweest om een punctie van de urine via echobegeleiding te nemen.

Hij moest met een volle blaas bij de dierenarts komen maar onderweg heeft hij in het reismandje geplast. Daarom moest hij bij de dierenarts blijven. Ze hebben hem daar vochtafdrijvers gegeven en uiteindelijk konden ze de punctie afnemen dit gaat nu naar het lab.

Dino was echt heel gestresst en vond het niet leuk om bij de dierenarts te blijven vertelde de dierenarts me.

Nu is hij zo’n 2,5 uur thuis. Er zit weinig leven in en hij laat zijn plas nu overal lopen. Het ruikt niet naar plas maar meer water ook is de urine gewoon blank van kleur zoals water.

Dierenarts gebeld die zegt dat dit komt door de vochtafdrijvers incl de stress.

Jullie hier ervaringen mee? Heel mijn bank is al onder geplast. Heb de bak al dichterbij gezet daar gaat hij soms op maar soms red hij het gewoon niet heb ik het idee omdat het er echt gewoon uitloopt.

Hij drinkt ook veel maar ook dit zou volgens de dierenarts van uit de vochtafdrijvers komen...
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat plukt zich kaal

Bericht door Anne »

Je zou hem even in de badkamer kunnen zetten om je meubels ed te beschermen
Wat een toestand 😑
En wat sneu voor hem dat het zo stressvol verliep
Nee geen ervaring, wel met plasjes van onze nierkat die op het laatst ook zoveel water wat nergens naar rook, uitplaste
Sterkte, hopelijk is het gauw achter de rug
Hopelijk een goede uitslag
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Zembla
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 feb 2020 11:25

Re: Kat plukt zich kaal

Bericht door Zembla »

Het gaat al beter! Niet meer in huis geplast. Net heeft hij even op bed gelegen dat heeft m wel goed gedaan denk ik. Dat is zijn plekje als hij gestresst is.

Inmiddels ligt hij lekker naast me op de bank en heeft hij net zijn ochtendeten verder opgegeten.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat plukt zich kaal

Bericht door Anne »

Gelukkig maar!!
Nu nog een goede uitslag
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Zembla
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 feb 2020 11:25

Re: Kat plukt zich kaal

Bericht door Zembla »

Ja ben erg benieuwd naar het kan 5 werkdagen duren zeiden ze... er waren iniedergeval geen stenen of gruis te zien dus dat is denk ik uitgesloten
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat plukt zich kaal

Bericht door Anne »

Je zou eurologist vd huisdierendokter kunnen geven
Tik het maar eens in bij zoek hier links boven in het scherm
Veel positieve ervaringen maar ook enkele negatief
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Zembla
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 feb 2020 11:25

Re: Kat plukt zich kaal

Bericht door Zembla »

Dat had ik inderdaad al gevonden na wat research werk op het forum haha.

Voor nu staat hij sinds een week weer op zijn oude voer dus dat hou ik even zo tot de uitslag van het lab er is. Sinds dat hij aan de medicatie zit gaat het plassen ook goed. Enkel het plukken van de vacht is nog niet veranderd
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat plukt zich kaal

Bericht door Anne »

Misschien is dat dan reactie op pijn of stress?
Hopelijk gaat dat gauw over
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Zembla
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 feb 2020 11:25

Re: Kat plukt zich kaal

Bericht door Zembla »

We denken inderdaad nu van de pijn. Stress had hij voor vandaag eigenlijk niet. Tenminste dat heeft hij niet laten merken..
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat plukt zich kaal

Bericht door Anne »

En krijgt hij ook pijnstilling?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Zembla
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 feb 2020 11:25

Re: Kat plukt zich kaal

Bericht door Zembla »

Ja hij heeft nog steeds metacam tot de uitslag van het lab er is
Plaats reactie