cyste

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
rainbowe
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2021 14:59

cyste

Bericht door rainbowe »

Goedendag ik ben nieuw hier en meteen heb ik een vraag mijn kat van 16 jaar heeft al een tijdje een cyste die nu aan het ontsteken is morgen word er een gedeelte van de staart geamputeert hij heeft ook suikerziekte maar die is met speciaal voer en insuline goed onder controle mijn vraag is heeft iemand hier ook al eens zijn kat laten amputeren op hoge leeftijd mijn dieren zijn mijn alles en ben bang dat hij niet goed door de narcose komt maar niks doen is geen optie.
Cerna

Re: cyste

Bericht door Cerna »

Wanneer het hartje en de nieren van de kat goed zijn en de dierenarts gasnarcose gebruikt en infuus, dan kan de kat de operatie prima doorstaan. Wel van tevoren eerst bloed laten onderzoeken (vooral SDMA) ivm pijnstilling achteraf.

Wij hebben wel eens een kat van bijna 17 onder narcose laten brengen vanwege een tumor in haar neus wat ze met een cameraatje via de neus hebben bekeken. Dat was geen operatie, maar ze was wel een half uurtje onder zeil.
Ik had ook de bibbers, maar het is prima gegaan.

Ook eens een kat van 15 die een gebitssanering moest ondergaan (niets aan doen was geen optie). Zij kwam heel moeilijk uit de narcose, maar verder is het goed gegaan en ze heeft daarna nog 3,5 jaar geleefd.
Plaats reactie