allergie verergert in de winter (grieptijd)

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

allergie verergert in de winter (grieptijd)

Bericht door yana »

Kan het zijn dat een allergie in de winter/griepseizoen verergert?
Spotje heeft een voedselallergie en moest daar altijd erg van braken. Ze krijgt nu hypoallergeen voer en dat gaat goed.
Nu heeft ze deze tijd van het jaar ook vaak last van verstopte neus of wat snotteren. Niesziekte of wat dan ook.(ja ze is geent)
Dat is op zich al vervelend, maar afgelopen week kreeg ze daar nog een ontstoken bíj. Werd helemaal dik en warm dat voetje..
Bleek een infectie te zijn. Vermoedelijk via een nagels iets binnengekomen. (2wk terug waren nagels geknipt, er was ook een nagel ingescheurd aldus da toen).
Daar krijgt ze AB voor.
Nu is ze echter erg misselijk. Eet niet/slecht. Deels door de AB denk ik(het begon na 3e dosis dus toen bloedlevel op niveau was neem ik aan) , maar vraag me af of haar allergie op kan vlammen door al dit tegelijk. Dwz, haar immuunsysteem is altijd al 'ready to go en'dat dat nu overprikkeld is en dat dat zich uit op haar zwakste plek; de maag.

Vriend van me heeft nl iets aan zn ogen, ook iets met afweer systeem, auto immuun. Immuun systeem valt dan zn ogen aan. Dat speelt elk jaar, alleen in deze tijd, weer op. In het griepseizoen. Zo kwam ik op het idee of dit misschien bij katten ook zo werkt.
jinx857
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 jan 2015 20:38

Re: allergie verergert in de winter (grieptijd)

Bericht door jinx857 »

Ik heb het idee dat dat bij mijn kat ook is. Hij is nu zo kaal, nog niet zo geweest dit jaar. Zelfs met medicatie...
Heeft ook een auto immuun ziekte.
Gebruikersavatar
Geert
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 dec 2018 23:02

Re: allergie verergert in de winter (grieptijd)

Bericht door Geert »

Ja, het lijkt er bij ons ook op dat het seizoen invloed heeft op chronische aandoeningen. Luna heeft chronische niesziekte maar het was al van vorige winter geleden dat we hier nog een symptoom van gezien hadden. Nu, sinds vorige week horen we af en toe een resem niezen en zien haar oogjes er iets anders uit dan normaal. Waarschijnlijk toch een opstootje.
Luna (07/2018), Aya (08/2018).
Minou (1983-2000), Witje (1999-2016), Sloeber (19??-2009), Mieke (2007-2018).
Plaats reactie