Tumortje tussen snorharen?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Tumortje tussen snorharen?

Bericht door yana »

Iemand ervaring met tumor van/in de snorharen?
Mijn ventje heeft sinds paar maanden ( of wie weet al veel langer) zwarte vlek in zn snor. Dacht eerst pigment daar hij ook op zn neus en tong zwarte vlekken heeft. Maar ik voelde er vorige week aan en er zat een bultje onder. Dus nd DA. Die dacht niet aan ontsteking. Kan vb tumortje zijn. Of iets goedaardigs misschien cyste..Niet zeker hoelang het er zit. Hij is dit jaar al 3 x eerder naar de DA geweest en niet opgevallen.
Afwachten of het groeit. Voor mij bijna niet te controleren. Het zit op een plek die je niet ziet, dus moet op de tast, kat staat niet stil (bang) en er zit vacht en een snorharen in de weg..Fotos geven ook geen uitsluitsel. Het zijn nooit dezelfde fotos kwa plek en afstand. En ook snorpositie maakt de plek meer/minder zichtbaar.
Hoóp natuurlijk op iets goedaardigs.. roesje met 16.5 jr is ook niet zon hit..( alhoewel Drakie met 14 jaar meerdere zware operaties van 2 uur heeft overleefd met intubatie en al).
Vroeg me af of het vaker voorkwam hier een tumor of bult?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Tumortje tussen snorharen?

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik heb het al bij één van mijn konijnen gehad. (op dezelfde plaats). Het beestje had er geen last van.
De da raadde mij toen aan om eraf te blijven. Volgens hem was het een wratje maar ik had mijn twijfels.
Het zwarte bolletje werd dikker en dikker en is op een dag er plots vanzelf afgevallen.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie