Vreemde 'wratjes' bij kitten

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
KiaraIrohBumi
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2020 02:42

Vreemde 'wratjes' bij kitten

Bericht door KiaraIrohBumi »

Hallo kattenliefhebbers,

Ik heb sinds een maand ongeveer een kitten (Bumi), die nu inmiddels ongeveer 3,5 maand oud is.
Toen ik hem adopteerde uit het asiel had hij een vreemd hard bultje op zijn kopje, de mevrouw van het gastgezin vertelde mij dat het een korstje was dat hij opgelopen had nadat hij ruw met zijn broertje gespeeld had. Dit 'korstje' ging echter maar niet over, en heeft zich inmiddels zelfs vermenigvuldigd! Hij heeft nu 5 van zulke korstjes/wratjes op zijn kopje. Nu ben ik vorige week met hem bij de dierenarts in het asiel geweest, vanwege zijn castratie. Daar heb ik nagevraagd wat deze plekjes op zijn kop waren. Zij wisten echter niet wat het was, en ik moest maar 4 tot 6 weken wachten of het vanzelf over gaat.... :???:
Echter zit het mij niet lekker en ik heb dus ook een afspraak gemaakt bij mijn eigen dierenarts, voor aankomende dinsdag. Maarja, drie dagen zijn lang als je je zorgen maakt, dus wilde ik vragen of iemand hier al eens iets soortgelijks meegemaakt/gezien heeft.
Hij eet en speelt verder gewoon en hij is zo ondeugend als een kleine kitten moet zijn.

Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoorden!
Plaats reactie