Kale plek onder poepgat

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Nala+Alice
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 apr 2020 09:24

Kale plek onder poepgat

Bericht door Nala+Alice »

Hoi!

Ik heb tijdje terug een bericht geplaatst over Alice, zij heeft blaasgruis. Zij zit hiervoor sinds ongeveer 2 maanden op speciaal voer van Hills en al haar hele leven krijgt ze wat natvoer van Almo Nature (Legends).

2/3 weken terug kreeg ze ondanks dat een blaasontsteking, onsior gekregen en sindsdien gaat het weer wat beter.

Dierenarts denkt dat er wel een stress factor is aangezien dat bij vele gevallen zo is. Zou kunnen, we zijn aan het proberen uit te vinden wat we nog kunnen proberen met kattenbakken en kattenbakvulling..

Nu zag ik vandaag ineens een klein kaal plekje onder haar poepgat. Schrok ervan, is me eerder nog niet opgevallen. Je ziet het ook niet als ze loopt want ze heeft een dikke vacht. Ook heeft ze veel haar uitval maar dat geld ook voor mijn andere kat in dit seizoen, dus vind lastig bepalen of het veel meer is..

Verder ziet ze er nog steeds erg goed uit, verder geen kale plekken. Ze eet en drinkt goed, nog steeds erg vrolijk en energiek verder zoals ze altijd is eigenlijk.

Iemand enig idee wat het is? Maandag ga ik dierenarts bellen.
Poes Nala geboren op 27-04-2016
Poes Alice geboren rond 29-07-2017
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kale plek onder poepgat

Bericht door Rik »

Zonder fotootje is het moeilijk te beoordelen.

Gisteren was de DA waarschijnlijk dicht maar wat zei die vandaag?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Nala+Alice
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 apr 2020 09:24

Re: Kale plek onder poepgat

Bericht door Nala+Alice »

Hij zat vandaag vol, morgenochtend kunnen we terecht! Dus ben benieuwd!
Poes Nala geboren op 27-04-2016
Poes Alice geboren rond 29-07-2017
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kale plek onder poepgat

Bericht door Rik »

Trouwens... Onder het poepgat zit het plasgaatje? Die is toch altijd kaal? Is het niet dat plekkie?

(Vandaar dat het zonder foto lastig beoordelen is)

Ik ben ook benieuwd.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Nala+Alice
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 apr 2020 09:24

Re: Kale plek onder poepgat

Bericht door Nala+Alice »

ja ik zei het verkeerd, het is boven het poepgat. Maar op een foto is het onder het poepgat haha omdat ze dan natuurlijk op haar staart zit om te wassen toen zag ik het voor het eerst. Anders zie ik het niet, het is dus meer echt net onder de staart denk ik.

Ik weet niet hoe ik een foto moet toevoegen.. Maar hopelijk weten we straks meer!
Poes Nala geboren op 27-04-2016
Poes Alice geboren rond 29-07-2017
Nala+Alice
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 apr 2020 09:24

Re: Kale plek onder poepgat

Bericht door Nala+Alice »

Het plekje was op het moment niet te vinden, dierenarts vond ook gek want op de foto kon ie het duidelijk zien. Alice zit er verder niet aan, dus we kunnen het even aankijken nog. Als ze jeuk krijgt of meer plekken moeten we terug. Het lijken in ieder geen vlooien, bijna hele vacht met de kam gecheckt maar niks te vinden.
Poes Nala geboren op 27-04-2016
Poes Alice geboren rond 29-07-2017
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kale plek onder poepgat

Bericht door Rik »

Je zou toch zeggen dat zo'n plekje wel terug te vinden zou moeten zijn door de dierenarts :lol:

Misschien lagen de haartjes wat ongunstig naar één kant.
Of heeft ze er wel wat aan lopen knagen en zijn de haartjes weer wat uitgegroeid.

Inderdaad in de gaten houden en als ze nergens last van blijkt te hebben lijkt het mij een eenmalig iets.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Nala+Alice
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 apr 2020 09:24

Re: Kale plek onder poepgat

Bericht door Nala+Alice »

Ja echt heel gek, maar goed hopelijk niks aan de hand haha!
Poes Nala geboren op 27-04-2016
Poes Alice geboren rond 29-07-2017
Plaats reactie