Komt iemand dit bekend voor ?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Lieneke
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2020 23:49

Komt iemand dit bekend voor ?

Bericht door Lieneke »

Hallo,

het gaat om mijn kat, een maine-coon van bijna 5. Vorig jaar november (27-11-2019) ben ik naar de dierenarts geweest omdat ze ineens een ronde kale plek op haar hoofd had. Vlooien kon de dierenarts niet vinden, de kale plekken komen plotseling tevoorschijn, en de huid is rustig, dus geen korstjes etc, totdat ze er meer aankomt en de huid rood en open raakt. De dierenarts dacht dat het door stres kwam ivm dat ze net was verhuist. (Ze is een herplaatser.) De dierenarts heeft haar een injectie gegeven om het jeuken op de plek te verminderen/voorkomen om de schade te beperken, en een zalfje. Na een aantal weken was haar kale plekje weer helemaal weg. De injectie die ze had gekregen, werkte 4 tot 6 weken. Nu (18 feb 2020) ben ik weer naar de dierenarts geweest, omdat ze gister ineens weer een kale plek had, maar nu op haar oortje en bovenop haar hoofd, ook begint ze meer te jeuken. De dierenarts begrijpt niet wat het is, Vlooien allergie, voedsel allergie, huisstofmijt, uitte zich allemaal op een andere manier, ze is verder gezond, en komt ook gezond over, dus heeft de dierenarts haar maar weer zo'n injectie gegeven tegen de jeuk. Wel ben ik vorige maand verhuist, (met de meubels van het vorige huis, hier was ze dus aan gewend), en kan ze daardoor mogelijk weer stres hebben, wel moet ik zeggen dat ze in het nieuwe huis gelukkiger overkomt. Ze speelt graag, knuffelt graag, eet en drinkt goed, ook de ontlasting is prima. Er hangt feliway classic in huis bij haar krabpaal, ze krijgt royal canin maine-coon droogvoer, en af en toe het natvoer. Daarnaast krijgt ze een voedingssupplement voor jeuk+ haaruitval.

Ik hoop dat het weer opknapt en dat het dan niet weer terug komt anders moet ze voor een uitgebreid onderzoek, en moet er huid etc afgenomen worden, aangezien ze al zo'n stres poes is wil ik haar dat graag besparen. Iemand die dit bekend voor komt? En misschien weet wat dit is of kan zijn?
mariekevanderleij
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 03 okt 2018 15:41

Re: Komt iemand dit bekend voor ?

Bericht door mariekevanderleij »

Klinkt me bekend in de oren. Lees mijn draadje maar eens bij 'Gekookte kip en rijst tegen jeuk'.

Succes!
Plaats reactie