Vacht van poes

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Jutenjul
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2019 01:46

Vacht van poes

Bericht door Jutenjul »

Vandaag terug van vakantie en volgens mij namen de katten mij kwalijk dat we 2 weken weg waren geweest. Want wat een avond zeg!

Vanmiddag liep onze Jul met mijn dochter en mij mee naar de speeltuin, veel te ver van huis af natuurlijk. Toen hij vanavond nog niet thuis was zijn we maar even gaan kijken of die weg wel terug kon vinden. Zo gezegd zo gedaan bij de speeltuin zag meneer ons ineens en wou op ons afrennen uit enthousiasme of nood. Plons zo in de sloot :edoh: van schrik steekt meneer de straat over bijna 2x onder de auto. Uiteindelijk te pakken en een stuk gedragen laatste stuk wou die toch zelf lopen. Hij was zo schoon.

Onze poes Jut daarin tegen, was meegelopen en ineens was ook zij verdwenen... Jul dus binnen gezet toen terug gelopen voor haar. Ineens komt zij ook om het hoekje kijken en ja hoor ook zij zeiknat. :edoh: Ik dacht dat ze net zoals de andere ook wel snel schoon zou zijn. Maar dit blijkt niet zo te zijn. Ze geeft onwijs veel zwart af, mijn vloer en gordijnen zitten onder. Heb haar nu grotendeels kunnen borstelen en komt taai zwart spul mee toch krijg ik haar niet helemaal schoon. Kan dit spul uit de andere sloot giftig zijn? Kan ik dit zo laten een paar dagen of word dit weer een dierenarts bezoekje(3 maanden geleden kwam ze thuis met gebroken poot) In bad doen was een hel en ze heeft flink gekrabt.

Tips tips tips. Zo niet dan bel ik morgen vroeg maar de dierenarts
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Vacht van poes

Bericht door Zotvanpoezen »

Best wel laten nakijken door de da. Als het giftig is zal ze er wel van ingeslikt hebben tijdens het drooglikken.
Misschien heeft er iemand motorolie in die sloot geloosd en dat is giftig! Heb je nog een kap van toen ze met die gebroken poot zat? Anders zou ik die intussen aandoen om te voorkomen dat ze zich likt en het spul inslikt.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie