Wondje steeds open,

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Mijntje01
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jul 2019 20:11

Wondje steeds open,

Bericht door Mijntje01 »

Onze kat heeft een staartwond gehad. Nu heeft hij ruim 2 weken depressief met een kap om. Gezeten en 2 weken antibiotica gehad. De staart leek weer geheeld. Mooi dicht, rustig en de korstjes waren weg. Het enige wat nog ontbrak op sommige plekken is haar. Vandaag dus hem bevrijd van de kap. En hij is intens gelukkig. Hij is dus flink gaan wassen, zijn hele lijf, niet alleen staart en nu ontstaat er weer een klein wondje op die plek. De kap weer omdoen wil ik eigenlijk echt niet. We gaan over 4 dagen met vakantie (10 dagen} en de buurvrouw komt dan dagelijks om hem eten te geven en te knuffelen. Maar wat te doen met dat wondje. Zo laten? In de hoop dat het vanzelf heelt? Of hebben jullie nog ideeën. Ik heb het idee dat hij zalf er meteen aflikt, dus dan likt hij er weer aan
Overigens is hij er niet obsessief mee bezig, gewoon zijn routine wasjes. Ik hoop zo dat we gewoon met vakantie kunnen
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wondje steeds open,

Bericht door Synemios »

Hoe groot is dat wondje dan?
Als hij er behalve het wassen verder vanaf blijft dan zou ik als het een klein wondje is die kap eraf houden.
Kan de staart niet verbonden worden desnoods?
Op een kale huid hebben ze wel snel wondjes, die tongetjes zijn behoorlijk ruw.
Lizzy had een kale buik en had er ook een soort schaafwondje zitten van het wassen maar dat was binnen een week over,

Maar ik zou zelf de dierenarts even bellen om te overleggen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Mijntje01
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jul 2019 20:11

Re: Wondje steeds open,

Bericht door Mijntje01 »

Dankjewel voor je reactie. Het was een schaafwond van 10 cm en nu is er denk ik een halve cm open. De rest blijft dicht en lijkt ook echt geheeld. Zo lastig dit. Ik zal eens overleggen of ze het kunnen verbinden of afplakken. Geen idee of dat werkt
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wondje steeds open,

Bericht door Synemios »

Er bestaat van dat tape zonder lijm voor dieren, maar ik weet niet of dat het genezingsproces in de weg staat.
Maar dat hebben ze bij de dierenarts in huis als het goed is, dus dat zullen ze dan wel zeggen als het niet bevorderlijk is,
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie