Wondje op lip stinkt

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
BelovedCatLady
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2019 14:18

Wondje op lip stinkt

Bericht door BelovedCatLady »

Hallo allemaal,

Mijn schat van een kater kwam gister (vrijdag avond) binnen en ging op zijn plekje in me kamer liggen. Ik wou hem FF wat affectie geven maar hij begon te grommen tegen mij wat hij normaal nooit doet :-(

Zelf wou hij ook geen kipfilet, vis of kattensnoepjes eten waar hij normaal dol op is.

Ik heb Hades wat veder geïnspecteerd en vond dat hij een bloedend wondje op zijn lip had bij zijn snorharen. Dat verklaarde voor mij waarom hij niet wil eten omdat het dan weer open gaat als hij zijn lip beweegt.

Na een paar uurtjes begon het een beetje raar te ruiken, zijn andere lip rook nergens naar. De volgende ochtend rook het zelfs erger en het stinkt ook echt.

Ik heb, helaas, alleen thuis en omdat het weekend is-- is onze dierenarts niet open.

Heeft iemand een idee wat mijn Lieve Hades misschien zou hebben?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6817
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Wondje op lip stinkt

Bericht door Dinky »

Wanneer het begint te stinken klinkt het als abcesvorming/ontsteking waar zo snel mogelijk iets mee gedaan moet worden. Als het goed is, heeft een dierenarts weekenddienst die je kan bellen. Bellen kost niets ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie