kitten heeft ringworm maar is heel aanhalig

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Izzy0123
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2019 17:47

kitten heeft ringworm maar is heel aanhalig

Bericht door Izzy0123 »

Hoi!

Sinds een maand of twee hebben wij een jonge kat in huis van nu +/- 7 maanden.
De DA heeft van de week vastgesteld dat zij ringworm heeft, en ik heb zelf ook een paar ringworm-plekjes.
Nu is ringworm een schimmelinfectie waar zij ondertussen medicatie voor krijgt, en zelf smeer ik met micanozol (schimmeldoder). Buiten dat ik ons hele huis als een neuroot schoonmaak nu (karpetten weggedaan, vloer met bleek gedweild), ben ik bang in een besmettingscirkel te blijven zitten aangezien onze poes een ontzettende vrijdoos is.

Lekker aaien, knuffelen, op schoot, in de nek, het is haast onmogelijk om haar op afstand te houden. Nu wassen wij na elke interactie met de poes onze handen, maar ik vraag me af wat jullie ervaring hier mee is. Ringworm is nml vooral zo vervelend omdat het zo óntzettend besmettelijk is. Ik blijf me op deze manier een ongans (kleding) wassen en schoonmaken.

Alvast dank voor jullie reactie!
Chocovlokken
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2019 18:09

Re: kitten heeft ringworm maar is heel aanhalig

Bericht door Chocovlokken »

Wij zitten met hetzelfde, 2 naaktkatten en je blijft wassen enz
purpled82
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2018 08:37

Re: kitten heeft ringworm maar is heel aanhalig

Bericht door purpled82 »

Ik gok erop dat je er inmiddels wel van af bent?

Mijn twee katten hadden beiden een plekje en ik en mijn dochter hadden ook één plekje. Ik ben gewoon met mijn katten blijven knuffelen maar mijn katten zijn wel in een aparte kamer gegaan. Ik heb mijn katten wel gewassen met Imaverol. Daarmee dood je de sporen op de vacht. Mijn kleren verwisselde ik als ik de kamer in/uit ging. Na het knuffelen handen/gezicht goed wassen. Bij mij is het bij één plekje gebleven. De katten werden dus gewassen met Imaverol. De eerste 2 weken 2 x per week, daarna 1 x per week. Ze kregen ook Itrafungol op intervalbasis (week 1, 3 en 5). Aan het einde van de 5e Itrafungol week heb ik een een PCR laten doen, die was negatief. De 2 weken erna ook. Na de 2e negatieve test mochten ze weer naar beneden. Ik heb alles schoongemaakt met F10 desinfectant of chloor en serieus alles gewassen. Gordijnen, bankhoezen, knuffels, kleding. Op 30 graden is genoeg mits je je wasmachine niet te vol propt. En vergeet je krabpalen niet OF weg te doen, OF te wassen met Imaverol.

Ik had alleen maar horror verhalen gehoord over hoe lang het kan duren als je meerdere katten hebt maar uiteindelijk waren we er toch best snel van af. Maar door al die verhalen werd ik helemaal gek. Ik ben al erg schoon maar nu was ik alleen maar aan het poetsen de hele dag.

Voor iedereen die een kat heeft met Ringworm. Hou vol! Je komt er weer van af!
Plaats reactie