Bjjwerking hydrocortiderm?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Bjjwerking hydrocortiderm?

Bericht door Kikimax »

Hallo, even een vraag, misschien weet iemand het, ik kan er op internet bij de bijsluiter niets over vinden.
Max mijn kater van 18 mnd is een tijdje geleden ziek geweest en hebben we moeten dwangvoeren. Dat spul is in zijn nek gekomen en daar kreeg hij een rode geïrriteerde Kale plek. We dachten reactie door dat spul en de da heeft hydrocortiderm voorgeschreven. Nu heeft hij achter zijn oor ook zo een plek gekregen, dus de eerste theorie gaat niet op. Volgende week gaan we langs de da om te kijken of het schimmel, eczeem of misschien toch (voeding) allergie is. Zo ver dus dat. Maar mijn echte vraag is is of iemand weet of die crème ook ervoor zorgt dat haar uitvalt. Want als we het smeren (werkt goed om de plek rustig te houden) is de volgende dag de haren weg op de plek waar die zalf per ongeluk buiten de wonden terecht zijn gekomen. Ik kan er alleen niets over vinden.
Ik geef hem nu al alleen natvoer van hoge kwaliteit en vlooien heeft hij ook niet. Ik zit wel te denken net wat natuurlijke middelen zijn weerstand wat te verhogen.

Terwijl ik dit typ zie ik ineens dat zijn poezevriendinnetje die plekken volop aan het likken is....
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Bjjwerking hydrocortiderm?

Bericht door Dinky »

Ik denk dat het verdwijnen van de haren dan eerder komt door het overmatig likken door zijn vriendinnetje.
Heb je ook al gekeken wat er gebeurd wanneer je de zalf niet smeert?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Bjjwerking hydrocortiderm?

Bericht door Kikimax »

Ja, dan gaat hij zelf meer krabben en wordt de wond ook wat vochtig. We hebben een week niet gesmeerd en ne maar weer 3 dagen begonnen
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Bjjwerking hydrocortiderm?

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik ken de zalf niet, maar ik denk niet dat het gezond is voor zijn vriendinnetje als zij het aflikt! De naam doet mij vermoeden dat er cortisonen in die zalf zitten. Hydro (corti?) derm.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Bjjwerking hydrocortiderm?

Bericht door Kikimax »

Ik heb dat wel nagekeken, kan op zich geen kwaad, komt bij max ook in de bloedbaan. Maar nu ik dit heb gezien stop ik er inderdaad toch mee. Dinsdag naar da, kunnen we dan navragen inderdaad. In de lotion zit inderdaad iets met cortisonen en prednisolon (klein%)
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Bjjwerking hydrocortiderm?

Bericht door Kikimax »

Neomyclinesulfaat en prednisolaat (zoiets) zijn de bestanddelen. Op zich staat er dat er geen bijwerkingen en contra indicaties bekend zijn. En ook zwangere en zogende katten mogen het gebruiken
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Bjjwerking hydrocortiderm?

Bericht door Dinky »

Erik had bij een vervelende wond in de nek van oscar een speciaal stoffen kraagje zodat hij er niet aan kon zitten. Weet even niet meer waar hij deze had laten maken.

Edit: kraag is gemaakt bij kalpet http://www.kalpet.nl
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Bjjwerking hydrocortiderm?

Bericht door Kikimax »

Dankjewel, ziet er comfortabeler uit dan een kraag
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Plaats reactie