Allergische plek in nek

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Allergische plek in nek

Bericht door Kikimax »

Na vorige posts en de goede adviezen die ik heb gehad hier nog een vraag. Na een week ziekte en dwangvoeren is mijn max helemaal opgeknapt, maar heeft wel een nare echt Kale plek onder zijn bek in zijn nek, ong een cm groot. De da zegt dat het een allergische reactie is op het astronauten oer wat daar vast zat in zijn vacht (aanname natuurlijk), kan ook stress zijn, maar plek zit wel heel typisch daar. Heb eerst honingzalf gebruikt en daarna hydrocortiderm. De plek blijft hetzelfde en heb nu 2 dagen maar even niets gedaan. Nu zag ik dat de plek wat roder en vochtiger was, dus toch maar weer aan de crème. Voedselallergie denk ik niet, want is niets in veranderd, maar ben een leek hierin. Hebben jullie tips wat ik kan doen om de genezing te versnellen? Hij krabbelt er niet zichtbaar veel aan, alleen als ik wat gesmeerd heb. Weer een heel verhaal geworden.
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Allergische plek in nek

Bericht door Rik »

Het kan nog steeds een voedselallergie zijn. Dat is niet iets wat er altijd geweest hoeft te zijn. Bepaalde stoffen kunnen in het lichaam opbouwen en op een gegeven moment kan dat leiden tot een allergie. Zeker met een voer als Carocroc kan ik me dat goed voorstellen (zie mijn mening daarover in het andere topic).

Ik zou de plek even met rust laten en kijken of het beter wordt. Als het niet beter wordt maar roder en vochtiger dan zou ik toch echt van dat voer afstappen en een ander kwalitatief beter voer gaan geven. Blijft de plek dan nog dan zou je met een eliminatiedieet aan de gang moeten (na even gecheckt te hebben bij de DA natuurlijk).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Allergische plek in nek

Bericht door Kikimax »

Bedankt Rik, ik heb al dat lumia 21 besteld en ga daarmee beginnen. De katjes die ik over 2 weken krijg hebben nu applaws, dus dat heb ik ook besteld.
Het is alleen wel precies de plek waar dat astronauten oer (hoog in eiwitten) in zijn vacht heeft gezeten, vandaar het vermoeden contact allergie.
De crème die ik heb gekregen kan geen kwaad vind je? Raad je aan verder te smeren of met rust te laten
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Allergische plek in nek

Bericht door Rik »

Hoe actief krabbelt hij eraan als je gesmeerd hebt. Want als dat nogal wat is dan heeft smeren eigenlijk het tegenovergestelde effect. Je zou even kunnen kijken of, als je niet smeert, hoe het plekje zich gedraagt. Als het rood en vochtig wordt is dat natuurlijk niet helemaal goed. Het zou gewoon op moeten drogen en als hij er dan afblijft moeten er weer haartjes gaan groeien.

Volgens mij is smeren alleen van belang om de huid te herstellen. Maar als de huid zelf niet beschadigd is en je hebt alleen een kale plek hoef je volgens mij niet te smeren. Er moeten dan gewoon weer haartjes op gaan groeien.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Allergische plek in nek

Bericht door Kikimax »

Bedankt weer, na 2 dagen niet smeren zag ik juist dat het roder werd en vochtiger, vandaar dat ik weer ben gaan smeren. Hij heeft er verder geen last van gelukkig.
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Plaats reactie