Kater verhaart zich kaal

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Evie-lien
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2018 09:26

Kater verhaart zich kaal

Bericht door Evie-lien »

Hoi. Ik maak me wat zorgen over mijn ongecastreerde kater (1,5jr). De dierenarts vond het niet nodig om bloed te prikken.

Hij verhaart al extreem sinds mei, hij (Ragdoll) was zo vol, zacht en fluffy. Nu is zn vacht faal plukkerig en op zn rug en bij zn staart kijk je zo tegen zn huid aan. En nog steeds verhaart hij verschrikkelijk veel. Ik weet me geen raad meer. Over een week een afspraak bij de trimsalon op aanraden van de dierenarts. Ik ben bang dat ik een kale kat meekrijg want alle haren lijken los te zitten.

Hij drinkt, eet en speelt!
Ik heb al ander voer geprobeerd, veel borstelen of juist niet borstelen, vitamines. En hij heeft geen vlooien of iets. Hij likt plukt of wast zich niet extreem veel. De haren zitten gewoon los. Dus dan is stress ook uitgesloten denk ik. Aangezien hij altijd gewoon chill op zn rug ligt met buik en pootjes in de lucht.

Kan iemand mij tips geven?
Evelien
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Kater verhaart zich kaal

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Hoi,

Snap goed dat je je zorgen maakt. Ik zou ook verder onderzoek willen. Belangrijkste vind ik: jij bepaalt wanneer er onderzoek wordt gedaan en niet de dierenarts. Uiteraard zal hij/zij je adviseren en dat kan je aannemen wanneer het aannemelijk klinkt.

Als het jou gerust stelt om verder onderzoek te doen en je da wil hier niet aan meewerken, dan wordt het tijd voor een ander.

Succes!
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kater verhaart zich kaal

Bericht door nellebel »

ik zou ook verder onderzoek laten doen. dit is niet zomaar verharen. ook omdat zijn haar vaal kijkt nu. ws toch een medische grondslag.
geef je wel spul tegen vlooien? ik gaf vroeger preventief tegen vlooien, werkte op mijn eerste kat ook slecht voor haar huid. nu geef ik alleen bij vlooien (gelukkig nog maar 1x gehad).
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Kater verhaart zich kaal

Bericht door ErikPhilippus »

Zou het kunnen komen door het warme weer van de afgelopen tijd? Het is normaal dat katten enorm kunnen verharen als het zo warm is.
Plaats reactie