Oormijt

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Mce66
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mei 2018 01:05

Oormijt

Bericht door Mce66 »

Hoi allemaal,

Ik heb gezien dat mijn poes van 12 weken een oormijt heeft. Ben ook gelijk naar de Dierenarts gegaan. Daar heb ik stronghold gekocht. Alleen ik wil ook aan jullie vragen hoe jullie het behandelen? Hoe vaak per dag? Er wordt ook geadviseerd om niet direct in het oor te doen.
Dus hierdoor ben ik ook voorzichtig ermee.

Ik wacht op jullie antwoord.

Mvg.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Oormijt

Bericht door Rik »

Uh, hoe vaak per dag??? Stronghold is volgens mij een enkelvoudige éénmalige toediening. Dus één keer !!! In de bijsluiter moet dat ook staan. Je hebt er toch wel een bijsluiter bij? En stronghold is volgens mij in de nek en niet direct in het oor.

Nu ben ik toch al niet zo voor die anti-vlooienmiddels (wat stronghold ook is) maar je moet er sowieso voorzichtig mee zijn en het dus niet teveel gebruiken. Ik zou eerder even op internet kijken en kiezen voor een specifiek middel tegen oormijt die bijvoorbeeld wel in het oor gaan. Maar dat moet ook heel voorzichtig zodat de trommelvlies niet geperforeerd worden.


Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Mce66
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mei 2018 01:05

Re: Oormijt

Bericht door Mce66 »

Stronghold is niet alleen voor vlooien, ook voor andere dingen. Wat mij verbaast is dat er niet zo’n uitgebreide uitleg in de bijsluiter staat😐
Mce66
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mei 2018 01:05

Re: Oormijt

Bericht door Mce66 »

Ja ik lees het nu. De stronghold wordt tussen de nek en schkuderbladen toegediend. Na een poosje neemt de kat dat op. Heel ingewikkelde bijsluiter.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Oormijt

Bericht door Rik »

Klopt. Stronghold is een antiparasitair middel. Dus ook tegen oormijt. Maar zoals je zelf al zegt moet het eerst door het lichaam opgenomen worden voordat het zijn werk doet. En in weze is het dus een soort vergif.

Vandaar dat ik voorzichtigheid adviseerde. Je zou het tegen de oormijt nu en hooguit over één maand nog één keer toe kunnen dienen. Daar zit voldoende moeten zijn.

Maar als antivlooienmiddel elke maand ben ik niet zo voor. Ik dien zoets ook liever niet "preventief" toe. Maar daar is persoonlijk. Als je kat elke dag (ver) buiten komt en regelmatig terugkomt met vlooien kan.ik me er wel iets bij voorstellen.

Of zoals jij nu hebt één of tweemalig tegen oormijt. Ik hoop dat het snel weg is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Oormijt

Bericht door pinguin »

12 weken moet de kat dan nog zijn 2de enting hebben? Kan de dierenarts gelijk naar de oren kijken

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Oormijt

Bericht door Fotokonijn »

Strongghold is niet specifiek tegen oorvrouwen. :smile:
Ik dacht dat ze daar Otimectin voor gebruikten.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Plaats reactie