voedselallergie?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
purpled82
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2018 08:37

voedselallergie?

Bericht door purpled82 »

Hallo Allemaal,

Ik heb sinds december een katje uit het asiel. Zij is daar heel ziek binnen gekomen. Spuugde alles wat ze at weer uit. Ze is toen bij mij in huis gekomen. In eerste instantie als gastgezin zodat ze kon opknappen en inmiddels heb ik haar geadopteerd. Nu bleek al snel dat ze waarschijnlijk allergisch is voor een eiwit. Ook reageerde ze slecht op Royal canin hypoallergenic. Ik ben nu 22 januari overgestapt naar Trovet rabbit hypoallergenic. Dit leek heel goed te gaan. Ze had af en toe wel wat jeuk aar ze krabde zich niet meer kaal. Gisteren heeft ze per ongeluk (ze is zo snel soms) een likje uit mijn bak yoghurt/muesli gepikt toen ik het aan het klaar maken was en sinds gisterenavond krabt en likt ze zichzelf weer ontzettend veel. Zou dit nou een reactie op de yoghurt/muesli zijn? Of zou ze nu een reactie krijgen op het voer van Trovet? Ik weet dat voedselallergie namelijk niet meteen aanwezig hoeft te zijn?

Heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: voedselallergie?

Bericht door Dinky »

Lastig te zeggen maar kans is natuurlijk aanwezig dat het reactie is op de muesli/yoghurt.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie