Wond in de nek

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wond in de nek

Bericht door Rik »

ErikPhilippus schreef: 06 feb 2018 19:42 Dus bedankt voor de tip - Margreet Vroom zit in Udenhout, is een uurtje rijden vanaf hier, dus wel te doen denk ik.
Die zit "om de hoek" :) Ze werkt wel alleen op doorverwijzing.

Ben je ook de normale sjees-routes van Oscar al nagelopen? Niet dat straks gewoon blijkt dat ie elke keer langs een object sjeest en zich daar aan open haalt. De wond zit n.l. ook weer bijna op dezelfde plek. (Hoewel hij in het verleden ook (2x?) boven zijn oog een wondje had).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Wond in de nek

Bericht door ErikPhilippus »

Ja, dat is een goeie suggestie, Rik - ware het niet dat ik daar zelf ook al aan had gedacht. Ik zat toen te denken aan de doorvalbeveiliging van de trappen - maar ik zal nogmaals een keer nauwkeurig alles nalopen.

Vooralsnog blijft Oscar ervan af, en het rode trekt alweer een beetje weg. Dus het lijkt wel minder heftig te zijn dan de vorige keer - hoewel het natuurlijk kan gaan jeuken als het geneest.

Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Wond in de nek

Bericht door Kimm »

Och Oscar toch. Ziet er inderdaad vervelend uit. Hoop dat je snel achter de oorzaak van de wonden kan komen. Misschien elke dag een inspectie-tje om te kijken of het kleiner begint en dan groter word? Maar je zal elke dag wel al naar zijn nekje kijken aangezien hij daar al die andere wond heeft..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Wond in de nek

Bericht door ErikPhilippus »

Tot nu toe blijft Oscar er keurig vanaf, en het trekt ook alweer een beetje bij:

Afbeelding

Dus hopelijk loopt dit met een sisser af...
Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wond in de nek

Bericht door nellebel »

laat het oscar maar niet horen. toch vreemde plekjes steeds. ziet er ook niet echt uit als bijtwonden, lijkt meer gescheurd. de wonden zien er bijna te "mooi" uit.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
jeannie
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2018 11:13

Re: Wond in de nek

Bericht door jeannie »

Beste Erik hoe gaat het nu met jouw kat?
Wij hebben soortgelijke problemen groetjes jeannie
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Wond in de nek

Bericht door ErikPhilippus »

Dat is weer helemaal over inmiddels. Je ziet er niks meer van.
Als je ook een kraagje overweegt: neem even kontakt op met Bertine Kal <kalpet.info@gmail.com>, zij denkt heel goed met je mee!
Dobby2017
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2018 01:09

Re: Wond in de nek

Bericht door Dobby2017 »

Vraagje ik heb een kat van bijna een jaar die heeft een allergische reactie gehad op vlooienband zo zegt de da hij had wonden rondom zijn hele nek. Die waren heel mooi geheeld en beginnen nu weer ook heb ik de hydro nog wat zalf gehad hielp ook niet. En hij blijft maar krabben. Ik heb hem ok een sok om gedaan daar blijft hij nu nog van af. Hebben jullie nog andere tips. Dierenarts blijft zeggen allergiesche reactie terwijl hij geen band niks om heeft. En huis heb ik al ontvlooid 3x. Help aub
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wond in de nek

Bericht door Rik »

Wanneer heb je voor het laatst het huis ontvlooid? Ook daar kan hij last van hebben. Kijk eerst eens hoe het gaat als hij helemaal niet meer in aanraking komt met dat gif. Als hij daarna nog last heeft kun je naar andere mogelijke invloeden gaan kijken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Myriam24
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2020 12:06

Re: Wond in de nek

Bericht door Myriam24 »

ErikPhilippus schreef: 24 dec 2017 10:46 Nee, lampekap kan niet, daar zit nu precies de wond. En Pet Shirt sluit niet hoog genoeg (en zal hij ook niet tolereren).
Ik ga een sok manchet proberen, eerst een gaasje met honingzalf op de wond leggen, dan snel de sok erover heen.
Ben benieuwd....

Edit:

Afbeelding

Dit ging goed, hopelijk laat hij het kraagje met rust.... Staat 'm wel kek, toch?
Beste,

Heeft u enig idee waarom zij deze rode plek heeft?
Plaats reactie