Meerdere bultjes kat

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Jessi88
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2017 15:10

Meerdere bultjes kat

Bericht door Jessi88 »

Ruim 2 maanden geleden merkte wij op dat onze kat veelvuldig likte aan haar buik en voorpoot. Wij zijn toen naar de dierenarts geweest en deze gaf aan dat dat kwam door een vlooienallergie. Met een sterk vlooienmiddeltje en pilletjes tegen de jeuk stonden wij weer buiten.
Ze leek even iets rustiger, maar als snel merkte we op de de bultjes weer erger werden. Inmiddels heeft ze weer een nieuw vlooienmiddeltje (terwijl wij zelfs denken dat ze niet eens vlooitjes heeft) en nogmaals pilletjes voor de jeuk.
Ik twijfel zo aan deze uitslag omdat de bultjes er vrij hefig uitzien.. ben zo bang dat het iets anders is. Ik heb geen idee hoe ik een foto kan plaatsen..?
Hopelijk weet iemand of rode plekken met veel geirriteerde bultjes echt kunnen ontstaan door de jeuk?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Meerdere bultjes kat

Bericht door Dinky »

Is er iets in huis verandert? Want dan is het misschien allergische reactie?
Zou op zoek gaan naar een goede dermatoloog zoals dr Vroom. Want volgens mij heeft deze dierenarts geen concreet idee?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie