kale plekken

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
jbos
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2017 10:58

kale plekken

Bericht door jbos »

Hallo allemaal,
Ik ben een leek op kattengebied en vraag daarom om jullie advies. Het valt mij op dat onze kat de laatste tijd kale plekken in de nek en op het hoofd krijgt. Ze zijn niet geïrriteerd of rood. Alleen kaal. Vandaag zag ik dat het binnenin haar oor ook kaal begint te worden en dat ze daar vaak krabt waardoor het wel wat rood en geïrriteerd is. Ze wast zich erg vaak, maar volgens mij deed ze dat hiervoor ook al. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Groetjes van een ongeruste kattenliefhebber
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kale plekken

Bericht door nellebel »

gebruik je anti vlooien middel in pipetvorm? kunt ook even oortjes laten checken als die wat rood en geirriteerd zijn. mogelijk last van haar oortje
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: kale plekken

Bericht door pinguin »

Oortjes, vlooien, voedselallergie, stress het kan van alles zijn. Laat de dierenarts mee kijken voor jezelf gaat lopen proberen van dingen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: kale plekken

Bericht door Kurgel »

Dierenarts laten kijken, kan vanalles zijn maar goed is het niet.
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Plaats reactie