verkleuren chocolate point (grijs worden?)

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
maantje
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2017 12:17

verkleuren chocolate point (grijs worden?)

Bericht door maantje »

hallo kattenliefhebbers,

ik heb een thai-siamees/ragdoll. het is een chocolate point. hij heeft dus een mooie bruine snoet. ooit werden er haartjes van hem lichter bruin maar dat ging weer weg. nu ik verhuisd ben, en hij is van het balkon gevallen, wordt hij maar lichter (of grijs). ik laas de berichten hieronder. dat het slim is om het aan de dierenarts te vragen. die was hier gister maar hij zei dat ik me niet druk moest maken. dat ik misschien te scherp naar hem keek :?:

weet iemand hoe dit komt? stress?
maantje
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: verkleuren chocolate point (grijs worden?)

Bericht door Kurgel »

Heeft hij in dit huis een warmer plekje (vensterbank in de zon of zo?) colorpoints worden lichter als ze het warmer hebben.
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: verkleuren chocolate point (grijs worden?)

Bericht door Kurgel »

Afbeelding

Afbeelding

Zie hier foto's van mijn Stella en hoe donker ze was toen ze bij mij kwam. Huis waar ze vandaan kwam had weinig raam en enkel glas, was het een stuk kouder. Bij mij in goed geisoleerd, dubbel,glas huis met brede vensterbanken om de hele daf in de zon te liggen bakken werd ze dus lichter. En normaal gezien worden ze dus donkerder als ze ouder worden. Kan het bij jou dus misschien ook zoiets zijn?
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: verkleuren chocolate point (grijs worden?)

Bericht door Ilone »

Hij is ook deels ragdoll, en ragdolls verkleuren langzaam van vachtkleur in de loop der jaren.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie