Kat wordt opeens heel snel grijs

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
whisper
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2017 18:29

Kat wordt opeens heel snel grijs

Bericht door whisper »

Onze siamees Dixie is 9 jaar oud. Het is altijd een hele lenige en acrobatische kat geweest. Van de week viel me opeens op dat zijn kop en poten opeen heel erg grijs worden. Zo maar , en heel erg snel ook. Rond zijn neus en bekje is hij grijs en lange vegen grijs op zijn poten. Het valt enorm op , vooral omdat hij heel donker is. Wat kan dit zijn? Het valt ons ook op dat hij heel veel in, en dichtbij huis is. Terwijl hij normaal altijd een kat was die veel rondwandelde. Weet iemand wat hier aan de hand is. Het lijkt ons alsof hij heel erg snel aan het verouderen is. Kan dat? Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat wordt opeens heel snel grijs

Bericht door castratenkoor »

Als een kat zo snel zoveel verandert, dan zou ik hem uitgebreid laten onderzoeken bij de dierenarts incl. bloed en urine.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Lopke

Re: Kat wordt opeens heel snel grijs

Bericht door Lopke »

Lijkt me niet goed, zou even naar de dierenarts en hem helemaal laten doorlichten.
Chrissy
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2018 15:58

Re: Kat wordt opeens heel snel grijs

Bericht door Chrissy »

Hoi,
Hier ook een Siamees mix (Truffel) van 9 jaar die ineens heel snel grijs wordt. Vooral in zijn snoet, op zijn rug en beide voorpootjes. Alleen zijn oren en staart zijn nog effen donkerbruin. Het grijs worden gaat in een rap tempo. Volgens de DA hoef ik me geen zorgen te maken, maar ik vind het wel raar. @Whisper, ben jij nog meer te weten gekomen inmiddels?
groet van Chrissy
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Kat wordt opeens heel snel grijs

Bericht door ErikPhilippus »

Ik ben het met Dinie eens, compleet geriatrisch profiel laten maken. Is zowiezo niet verkeerd bij een kat van 9 jaar.
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Kat wordt opeens heel snel grijs

Bericht door Siris »

Zwart verkleurt heel vaak naar bruin of grijs, als die verder geen ander kwalen heeft? En anders inderdaad even
een afspraak maken bij de dierenarts
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Plaats reactie