Kale plekken op kopje, maar geen jeuk

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Iloon78
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jun 2017 13:18

Kale plekken op kopje, maar geen jeuk

Bericht door Iloon78 »

Hallo, ik heb twee poezen van 14, zusjes Terra en Luna. Een paar weken geleden zag ik bij Luna opeens wat kale plekjes op de buitenkant van beide oortjes. Later kwamen daar ook kale plekjes boven beide ogen bij. Zusje Terra heeft hetzelfde, maar in veel mindere mate. Beide hebben zo te zien/merken geen jeuk en ook zijn de oortjes schoon aan de binnenkant. De dierenarts is begin deze week langs geweest en vermoedt voedselallergie. Ben inmiddels over op hypoallergeen voer, maar twijfel of het wel voedselallergie is. Toen ik namelijk bij de dierenwinkel was om te informeren naar hypoallergene snoepjes en desgevraagd de symptomen omschreef, was de eigenaar er bijna van overtuigd dat het om mijt moest gaan. Daar heb ik de zusjes nu pipetten voor gegeven.
Ze zijn verder gewoon tierig en knuffelig en lijken op zich nergens last van te hebben. Iemand hier ervaring mee? Ben benieuwd.
Lopke

Re: Kale plekken op kopje, maar geen jeuk

Bericht door Lopke »

Lastig om hier zo een antwoord op te geven.

Als het voedselallergie is, zou ik een eliminatiedieet doen om uit te zoeken waar ze allergisch voor zijn. Maar weet niet hoe dat in zijn werk gaat als je brokjes geeft.

Als het mijt is, zul je het wel goed moeten behandelen, en goed navragen wat je moet doen.

In beide gevallen:
Terug naar je dierenarts ev een andere dierenarts en even goed laten onderzoeken, zodat je passende actie kunt ondernemen.
Plaats reactie