Tips behandeling katten acne?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Tips behandeling katten acne?

Bericht door Kurgel »

Mijn 17 jarige kat heeft ineens katten acne... ze heeft sinds een maand of 2 nierdieet en een fontein (waar ze overigens weinig uit drinkt, de andere katten vinden hem wel leuk, maar zij prefereert stilstaand water)
Ik maak haar kin 1dd schoon met lotion/miscellair water (heb gechecked of daar geen waar katten niet tegen kunnende dingen in zitten)
Ze hadden altijd melanine etensbakjes en nooit last, maar ben nu overgestapt op keramiek (krijgen nu eten van sushibordje :grin: )
Zie helaas nog weinig verbetering. Geen ontstekingen, alleen kin vol met zwarte puntjes (alsof ze mer haar kin in de aarde heeft gelegen)
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Lopke

Re: Tips behandeling katten acne?

Bericht door Lopke »

Laat even nakijken bij de dierenarts, het kan krentenbaard zijn, dit is erg besmettelijk, ook naar mensen toe.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Tips behandeling katten acne?

Bericht door Anne »

Hier keeg Pita ook acne en na verandering van plastic voerbakjes naar stenen voerbakjes is dit vanzelf weggegaan. Ik heb zelfs de plastic waterfontein een tijdje verbannen. Nu na een maandje of twee dat de plastic waterfontein weer terug is heeft ze gelukkig het niet weer gekregen, wel krijgt ze nog steeds haar eten in een stenen voerbakje
Je kan dit ook proberen maar bij ons duurde het wel even voordat we resultaat zagen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Tips behandeling katten acne?

Bericht door Ilone »

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... entenbaard

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... entenbaard

Misschien even kijken in deze topics.
Rechts boven in zit een zoekfunctie, hier kan je veel bruikbare informatie vinden :-)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Tips behandeling katten acne?

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Heb je haar bij de dierenarts laten nakijken? Ook mijn ouwe boef van 17 kreeg in de mondhoeken zwarte spikkeltjes. Bleek te komen door ontstekingen tandvlees. Ontstekingen vermindert de weerstand en een oudere kat heeft logischerwijs al minder weerstand en krijgen hierdoor immunreacties zoals kattenacne.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Plaats reactie