Raar plekje op bek

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Daan
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2017 16:42

Raar plekje op bek

Bericht door Daan »

Hallo iedereen ,

Ik heb een hele lieve rode kater van 1½ jaar oud , maar sinds een paar dagen heeft hij een raar bobbeltje op zijn onderkaak . Hij heeft er op zich niet veel last van . Hij eet , drinkt , speelt en slaapt zoals altijd . Wat zou dit kunnen zijn ?

(P.S Ik wil graag een foto bijvoegen ,maar ik kan niet zien hoe ik dat kan doen)
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Raar plekje op bek

Bericht door Admin »

Hi Daan,

Ik kan natuurlijk niet zien hoe het eruit ziet, maar onze katten hebben dat ook van tijd tot tijd. Bij die van ons ziet het eruit als een zwart pukkeltje, maar het zijn volgens mij talgophopingen of in ieder geval iets dat wordt veroorzaakt door een allergie, bijv. plastic eetbakjes of afwasmiddel. Als ik zie dat 1 van hen er weer een heeft, dan neem ik een gaasje met verdunde Dettol en water en wrijf het meeste van de talg er voorzichtig af. Vaak gaat dat niet in 1 keer en maak ik het op die manier iedere dag schoon. Na ongeveer een week is het dan weer verdwenen en geheeld.
Het wordt ook wel 'krentenbaard' genoemd.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Raar plekje op bek

Bericht door Anne »

Wat voor kleur heeft het bobbeltje? Rood? Hou het in de gaten en als het gaat groeien zou ik zeker de da er naar laten kijken
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Raar plekje op bek

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Bij rare bobbeltjes zou ik ten alle tijden van de dierenarts willen horen dat het niet iets is om me ongerust over te maken.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Lopke

Re: Raar plekje op bek

Bericht door Lopke »

Admin schreef:Hi Daan,

Ik kan natuurlijk niet zien hoe het eruit ziet, maar onze katten hebben dat ook van tijd tot tijd. Bij die van ons ziet het eruit als een zwart pukkeltje, maar het zijn volgens mij talgophopingen of in ieder geval iets dat wordt veroorzaakt door een allergie, bijv. plastic eetbakjes of afwasmiddel. Als ik zie dat 1 van hen er weer een heeft, dan neem ik een gaasje met verdunde Dettol en water en wrijf het meeste van de talg er voorzichtig af. Vaak gaat dat niet in 1 keer en maak ik het op die manier iedere dag schoon. Na ongeveer een week is het dan weer verdwenen en geheeld.
Het wordt ook wel 'krentenbaard' genoemd.
Ik zou hier mee beginnen.
Let wel op, krentenbaard is erg besmettelijk, ook van kat op mens!!!
Plaats reactie