Help: zwerf/wilde kat gewond en teken

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
omie
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2017 14:50

Help: zwerf/wilde kat gewond en teken

Bericht door omie »

hallo ik zet hier een vraag neer van iemand die elke dag een zwerf kat bij zn huis krijgt. Deze kat is schuw, en laat zich niet aanraken etc. De kat komt daar iedere dag eten halen die hem wordt voorgezet. Nu kan diegene waar de kat elke dag komt hem als de kat aan het eten is heel af en toe aanraken door middel van een snelle aai. nu is het volgende aan de hand :

de kat is weer gewond.... een paar schrammen op zijn kop, loopt mank met links achter, oor kapot, dikke wang en.... hij zit weer onder de teken. Volgens mij wil hij graag weer een paar dagen binnen zitten om bij te komen want hij ligt nu gewoon tussen de mensen in. maar omdat hij onder de teken zit wil ik hem eigenlijk niet binnen hebben. Ideeën iemand?

De dierenarts wil hem niet behandelen omdat hij uithaalt naar de arts. Wat kunnen deze mensen doen? Iemand een idee?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Help: zwerf/wilde kat gewond en teken

Bericht door Dinky »

Ik weet niet of je in Nederland woont maar zo ja, dan zou ik contact opnemen met de dierenbescherming over wat nou wijsheid is. Vooral ook omdat hij niet alleen teken heeft maar ook nog behoorlijk toegetakeld is als ik het zo lees.
De dierenbescherming/dierenambulance is gewend om met verwilderde katten om te gaan en heeft hier vaak ook wel bepaalde hulpmiddelen voor. Anders zou je ook nog contact op kunnen nemen met stichting Loes: http://www.loesvoordieren.nl/hulp-aan-zwerfkatten.html
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie