Advies

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Dobba
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2017 20:09

Advies

Bericht door Dobba »

Hallo allemaal,

Ik heb net een account aangemaakt omdat ik een toch wel dringende vraag heb. Mijn poes Simba heeft een grote open plek op haar rug. Haar zusje Dobbie heeft nergens last van. In deze link staan 4 foto's: http://imgur.com/a/b7p3W . Begin deze week had ze opeens zon grote open plek, het was toen de helft ongeveer van wat het nu is. Het is meestal vochtig, soms ook een klein beetje bloed.
Ik zit op het moment erg krap en kan pas over 2 weken naar de dierenarts waarschijnlijk. Daarom dacht ik, ik vraag vast wat advies ook al zijn jullie natuurlijk ook geen artsen.
Heeft iemand enig idee waar door dit kan komen?
Vlooien kon ik niet bij haar vinden in elk geval. Als iemand nog iets wil weten, vraag maar raak..

Bedankt voor jullie aandacht ! :grin:
poppenhuis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 feb 2017 15:37
Locatie: franeker

Re: Advies

Bericht door poppenhuis »

hallo
als ik jou was ging ik gelijk naar de dierenarts ,zou je niet kunnen vragen of je wat later mag betalen ?
groetjes sandra
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Advies

Bericht door Sifra »

Dit ziet er niet uit als vlooienallergie. Heb je toevallig op die plaats een bepaald soort spot on vlooienmiddel gebruikt en likt de kat op die plek als zij erbij kan?)
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Lopke

Re: Advies

Bericht door Lopke »

Ik heb een jeweetwelkater gehad, die had ook zo'n plekje en op de een of andere manier kreeg hij het steeds open. Dierenarts wist het ook niet, moest vanzelf genezen.
Ik heb uiteindelijk bij de drogist een zalfje gekocht, dermatologisch en hyperallergeen.
Dat hielp eigenlijk erg snel.

Ook precies zo tussen de schouderbladen in, echt raar.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Advies

Bericht door Dinky »

Ook ik vraag mij net als Sifra af of je een spot on vlooienmiddel hebt gebruikt op die plek?

Vind het wel zorgelijk dat het twee keer zo groot is geworden en je pas over 2 weken naar da zou kunnen...
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Advies

Bericht door prinsespolly »

Mijn kitten heeft precies zo'n plek gehad, ook bloederig. Dierenarts dacht een allergie voor een vlooienpipet (Bravecto). Maar ze had ook vlooien, misschien krabte ze daarom ook wel zo. Ze heeft toen een prednisonprikje gehad en toen kwam er een korstje op, sindsdien heeft ze geen nieuwe plekken meer gekregen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Advies

Bericht door Rik »

O, YIKES. Hebben ze Bravecto ook voor katten?
Laatst een uitzending over geweest bij radar. Maar dan m.b.t. toepassing op honden.

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... g-of-niet/
(in het filmpje vanaf 11m:45s)

Helaas is Dobba sinds aanmelding niet meer op het forum geweest.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Advies

Bericht door castratenkoor »

Er is een speciale Face-book pagina over Bravecto. Daar zijn al heel wat honden aan overleden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Advies

Bericht door Anne87 »

Ik schrik hiervan. De dierenarts assistente raadde mij net Bravecto aan, omdat ik een middel zoek tegen vlooien en teken. Milo komt aan een lijntje buiten en heeft al een aantal teken gehad dit jaar. In die dikke vacht is het geen pretje dat te moeten verwijderen. Maar dit is het niet waard. Ik ga verder zoeken.
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Advies

Bericht door prinsespolly »

Las naderhand ook dat het een beetje een obsoleet middel is, ook de Facebook pagina bekeken inderdaad. Toch ben ik niet zo snel schrikachtig hoor. Bravecto is verder een prima middel, doodt alles volgens de dierenarts (was ook bang voor oormijt, zou ook weg zijn met Bravecto zei de dierenarts), en is 3 maanden werkzaam, dat is dan fijn. Dierenarts raadde me aan straks maar voor comfortis pillen te gaan. Moet ik er nog in zien te krijgen, maar dat gaan we doen!
Trouwens, heb een hele zoektocht gedaan naar vlooienmiddelen, ik zou nu denk ik voor de seresto vlooienband gaan als de kat naar buiten ging. Die schijnt ook heel goed te zijn. Hoeven de vlooien niet eerst te bijten, vallen er zo van af. Maarja...dan wel weer zo'n vervelend lelijk grijs halsbandje. Ben ik altijd bang dat ze zich daaraan ophangt, of blijft haken.
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Advies

Bericht door Anne87 »

Dat ben ik ook ja. En omdat Milo al aan een tuig zit, is een extra halsband denk ik niet prettig. Ik overweeg nu Effipro. Dat kwam ik tegen op medpets en werkt ook tegen teken. Alleen hebben ze maar één dosering, waar andere vlooienmiddelen gewichtsafhankelijk zijn. Omdat Milo als Noor een grote kater is, vraag ik me af of dat afdoende is.
Plaats reactie