Acne

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Acne

Bericht door Anne »

Onze nieuwe huisgenoot Pino heeft na een paar weken hier zwarte puntjes onder zijn kinnetje gekregen. Na googlewerk heb ik begrepen dat dat acne moet zijn en dat dat oa door een allergie voor plastic voerbakjes kan komen. Nu gebruik ik dat inderdaad en ook de waterfontein is van plastic. Vandaag een week geleden heb ik dus alles vervangen door stenen voerbakjes met glazuur en het fontein is vervangen door een glazen schaal met daarin een pompje ( idee hier opgedaan door Adriana, dank daarvoor)
Nu mijn vraag, ik ben een week verder maar merk nog geen verbetering. Wanneer kan er verbetering optreden? Het is tot nu toe gelukkig niet erger geworden
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Acne

Bericht door Dinky »

Volgens mij wordt het ook wel krentenbaard genoemd. Heb er geen ervaring mee maar weet wel dat er hier op het forum topics over zijn onder de noemer krentenbaard ;-)

Fijn dat het in ieder geval niet erger is geworden na de genomen maatregelen
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Acne

Bericht door Anne »

Bedankt Dinky maar volgens mij is krentebaard wat anders. Dat zijn toch rode ontstekingsplekken?
Dit zijn zwarte puntjes onder zijn kin
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Acne

Bericht door Rik »

Krentenbaard of impetigo is ook een soort acne en kan er ook uitzien als zwarte puntjes.

Zie b.v. de foto bij viewtopic.php?f=55&t=29765

Of de omschrijving bij zwarte stippen op onderkin.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
kittentjes

Re: Acne

Bericht door kittentjes »

Nee acne en krentenbaard lijken erg op elkaar. Krentenbaard komt veel vaker voor volgens mij. Mijn beide kittens hebben het net gehad, insmeren met Betadine zodat het goed schoon blijft. Bij ons is het uiteindelijk over gegaan maar ik ben wel na een tijd gestart met AB omdat ze ook dikke lippen kregen hier met wat pus.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Acne

Bericht door Anne »

Het ziet er toch wat anders uit op de fotos in de link van Rik
bedankt overigens voor het meedenken!
Moet ik het nou wel of niet schoonmaken of ontsmetten?
Als het erger wordt ga ik naar de da met hem, maar als het aan de plastic voerbakjes ligt, wanneer mag ik dan verbetering zien?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Acne

Bericht door Anne »

Pino krijgt twee keer dagelijks tabletjes met de (plastic) pillenschieter en daarna water uit een (plastic) spuitje. Is dat misschien de reden dat er geen verbetering te zien is?
Het lijkt op een zwarte rand die zich uitbreidt om zijn bekje
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie