Achterkant oor bloed met korsten.

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Elmoos32
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2016 01:25

Achterkant oor bloed met korsten.

Bericht door Elmoos32 »

Hallo,

Een paar dagen geleden aaide ik mijn kat. Hij begon flink te grommen toen ik over zijn oortje aaide. Ik keek naar zijn oortje en het leek alsof zijn haartjes waren vastgeplakt.
De volgende dag toen ik thuiskwam zat er een sneetje. Die duidelijk zichtbaar was, want zijn haartjes waren weg. De snee zat aan de achterkant van zijn oor.

Toen mijn kat die avond bij mij kwam zitten bloedde zijn oor erg heftig, nu al 2 dagen lang.
Gisteren heb ik het ontsmet, en ik heb hem ook niet meer naar buiten gelaten in verband met infecties.

Vannochtend zaten er gelukkig korsten op zijn oor.
Alleen het gekke is; de korsten zijn zwart en het lijken niet niet echt op korsten, door de kleur die het heeft.

Zonet is een korst erafgevallen & zat mijn kat weer onder het bloed... Het bloed zelfs zo erg dat mijn muur, vloer en gordijnen onder zitten met bloedspetters.
Ik heb het korstje opgepakt. Alleen hij is kei, en keihard. Dus vraag me af of dit überhaupt een korst kan zijn.
Het zit ook niet echt vast aan z'n oor, het zit er erg losjes op zegmaar, en ze zijn echt heel dik.

Kan iemand mij helpen?
Het begon met een beetje een plakkerig oortje, een beetje "lijm" achtig. Daarna was een sneetje zichtbaar. En nu is al zijn haar weg en is zijn hele oor een en al wond.

Iemand zoiets eerder meegemaakt?
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Re: Achterkant oor bloed met korsten.

Bericht door Mariskings »

Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar het lullige is ook dat een kat het niet schoon kan likken. Maar als ik jou was zou ik asap naar de dierenarts gaan voordat het misschien wél infecteert en je verder van huis bent!
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Achterkant oor bloed met korsten.

Bericht door Dinky »

Nee, niet meegemaakt.
Wel zou ik je adviseren om zo spoedig mogelijk langs een da te gaan om er medisch naar te laten kijken!
Wellicht dat de snee gehecht moet worden.....
Zou hier in ieder geval niet zelf mee gaan dokteren!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie