Help, zo erge jeuk

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
marloess
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 sep 2015 18:00

Help, zo erge jeuk

Bericht door marloess »

Mijn Emma heeft sinds november jl diabetes,
Maar ook , en daar heeft zij op dit moment veel meer last van, vooral heel veel jeuk, zij bijt en krabt en likt, haar hele buikje is al kaal, nu zijn vooral de plekjes tussen de tenen aan de beurt.
Ik ben van advantage naar stronghold overgegaan want de da vermoedde een resistentie tegn advantage. Heeft iemand een goede tip? Corticosteroïden is verboden terrein vanwege de diabetes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Help, zo erge jeuk

Bericht door castratenkoor »

Komt ze los buiten? Als dat niet zo is hoef je haar niet steeds te ontvooien. Dat zou ik echt alleen doen als je bij controle vlooien tegenkomt, of vlooienpoepjes.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
marloess
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 sep 2015 18:00

Re: Help, zo erge jeuk

Bericht door marloess »

Ja ze komt wel regelmatig buiten dus vlooiendruppeltjes zijn een must
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Help, zo erge jeuk

Bericht door castratenkoor »

Misschien ander voer proberen, tegen allergiën?
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Help, zo erge jeuk

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Hoi,

Heeft de dierenarts ook iets van een huidbiopt afgenomen of iets van de jeukende plekjes afgeschraapt om dat microscopisch te onderzoeken?
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7641
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Help, zo erge jeuk

Bericht door Rik »

Had ze daar in september vorig jaar ook geen last van?

Ik zou het nu toch eens rigorous aanpakken. Geen vlooiendruppeltjes meer, één soort voer en niets anders en echt eens kijken waar het nu aan ligt. Want anders blijf je aan schipperen.

Heeft ze tussen september en nu een periode gehad waarbij ze het niet had?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
marloess
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 sep 2015 18:00

Re: Help, zo erge jeuk

Bericht door marloess »

Ze is wel altijd een kaal buikje blijven houden maar zo erg als dit ,is het nog nooit geweest. Pas sinds gisteren heb ik een ander antivlooien middel, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen. En ander voer: mevrouw is een zeer kieskeurige eter, zij vindt gourmet erg lekker, voor het duurste voer haalt zij haar neus op. En aangezien zij diabeet is, móet zij gewoon eten, voor zij haar insuline krijgt.

De dierenarts heeft (nog)geen biopt genomen, ik zal nog eens kontakt met haar opnemen
verder blijf ik maar hopen dat de klachten afnemen als het wat minder warm wordt en het vlooienseizoen afloopt, maar het is nu om een beetje wanhopig van te worden...
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Help, zo erge jeuk

Bericht door Ilone »

Voor het ontvlooien gebruik ik sinds vorig jaar Vectra, ik ben daar zeer tevreden over. Is een nieuw middel, dus nog geen resistenties.

Heb je ooit al eens zalmolie geprobeerd? Ik gebruik dat hier tegen droge huidjes/schilfertjes en werkt prima daarvoor. Misschien heeft ze jeuk door droge huid? Je kan dat door het eten doen, maar ik meng het ook nog wel eens door een beetje moutpasta. Vinden ze doorgaans erg lekker.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
marloess
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 sep 2015 18:00

Re: Help, zo erge jeuk

Bericht door marloess »

Ik heb nu atopica,voor de jeuk. Dat krijgt ze elke avond maar het duurt wel een tijdje voordat het effekt heeft. Het is een strijdje om dit in haar mond te krijgen en dan nog weigert ze slikken, en dan gaat ze speekselen en sijpelt alles er weer uit. Iemand tips om dit er toch goed in te krijgen?
Cerna

Re: Help, zo erge jeuk

Bericht door Cerna »

Ik zie op de bijsluiter dat het een opzuigsysteem is. Dan kun je het niet mengen met bijv. limonade en wordt het lastig.
De enige tip die ik heb is proberen om zover mogelijk achterin de bek te spuiten, maar met een worstelende kat zal dat ook niet gemakkelijk gaan.

Ik heb ook ooit dit advies gekregen voor onze Amber die zich steeds een plek kapot krabt tussen het oog en het oor en ook bij vlagen erg snotterig is wat volgens onze dierenarts ook een allergie kon zijn. Maar toen zag ik de bijsluiter en werd niet vrolijk van de bijwerkingen en Amber is ook een worstelaar dus de kans dat ik het in haar bekkie kreeg, was gering (inmiddels gaat dat beter gelukkig). En het kost ook nog eens een vermogen.

Nu vermijd ik zoveel mogelijk alle voer waar kip in zit en gaat het een stuk beter.
Misschien toch de oorzaak proberen op te sporen?
marloess
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 sep 2015 18:00

Re: Help, zo erge jeuk

Bericht door marloess »

Ik ben bij de dierendermatoloog geweest, de oorzaak vinden is bijna niet te doen. ik heb ook wel eens geprobeerd met vermijden van gevogelte , het ging even beter maar kwam weer terug.
Het gaat nu wel iets beter,gelukkig. Het valt mee met de bijwerkingen, zelfs al heeft Emma diabetes.
Ik spuit niet achter in het bekje want da n heb je kans op ze het in haar longen krijgt, maar van opzij. pas na 4 weken mag je hiermee proberen te minderen om te kijken of het goed gaat.Het is een hele klus maar ik heb het helemaal voor haar over, ook al is zij nu niet dankbaar.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Help, zo erge jeuk

Bericht door Dinky »

Heb je alleen gekozen voor voer zonder gevogelte of ook bijvoorbeeld graanvrij?
Echt goed elimineren om allergie op te sporen kan het zuiverst met barf maar dat moet je maar net willen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie