Korte/verdwenen snorharen aan 1 zijde

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Carlijn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jul 2016 16:12

Korte/verdwenen snorharen aan 1 zijde

Bericht door Carlijn »

Ik heb een vrolijke kitten van 4maanden oud. Maar de afgelopen maand merkte we dat snorharen aan haar rechterzijde eneens korter waren (gehalveerd ong). Het begon met 2 korter, toen 5 korte en sinds kort mist ze 3 van die snorharen. * update ze heeft nu nog maar 1 grote snorhaar (wel kleine kin snorharen)

Ik weet dat ze af kunnen breken of gebeten kunnen worden en dat ze aan horen te groeien. Maar ik vind het zo gek dat het maar aan 1 zijde gebeurt. Heeft 1 van jullie hier ervaring mee? (Ik las hier wel iemand anders die dit ook heeft gehad, maar het onderwerp was gesloten).

We hebben geen kaarsjes aan gehad, hebben geen andere kat in huis en proberen scherpe dingen (aardappelschilmesjes ect) te verstoppen na het gebruik ervan. Daarbij lijkt ze er geen last van te hebben, als ik over het plekje aai, vind ze het prima en ze eet ook gewoon goed. Ze is ingeënt en een echte knuffelkont.
Laatst gewijzigd door Carlijn op 05 sep 2016 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Dorien66

Re: Korte/verdwenen snorharen aan 1 zijde

Bericht door Dorien66 »

Sorry, geen ervaring mee. Althans niet met maar een kant. Toen Flip en Abel nog klein waren heeft Abel wel eens een keer de snorharen van Flip afgebeten, aan twee kanten. Heb jij twee katten?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Korte/verdwenen snorharen aan 1 zijde

Bericht door castratenkoor »

Ik heb wel ervaring van volwassen katten die de snorharen van een kitten afkluiven. Maar een kitten waarvan aan een kant de snorharen kort zijn, dat snap ik niet. Heb je ook geen kind jn huis die ze af kan knippen?
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Carlijn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jul 2016 16:12

Re: Korte/verdwenen snorharen aan 1 zijde

Bericht door Carlijn »

Maar 1 kitten in huis en geen kinderen.

Vannacht is er in ieder geval een snorhaar gesneuveld, want gisteren had ze er 2 en vanmorgen was het er nog maar 1. Ik had haar wel om 4 uur de slaapkamer uitgezet, want dat was toch iets te vroeg voor mij.

Ik vind het alleen zo gek dat het aan 1 zijde maar gebeurt. En ze krabt niet aan haar snuit, of lijkt geen last te hebben. ;)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Korte/verdwenen snorharen aan 1 zijde

Bericht door castratenkoor »

Dat is inderdaad typisch, ik heb er geen verklaring voor. Misschien slaapt ze altijd aan die kant? Heeft ze misschien iets smals waar ze haar kop in doet en dan bij het eruit trekken van het hoofd de snor knakt?
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
jinx857
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 jan 2015 20:38

Re: Korte/verdwenen snorharen aan 1 zijde

Bericht door jinx857 »

Mijn kater Lucky heeft het ook!!
Weet niet hoe het komt...
Plaats reactie